Website van groot belang bij keuze consument

Website van groot belang bij keuze consument

Redactie Baaz
Je kunt nog zo'n mooi product aanbieden, het onderbuikgevoel van de consument bepaalt uiteindelijk of ze jouw bedrijf vertrouwen of niet. Het belang van je website is daarbij groter dan je denkt, blijkt uit onderzoek van QlikTech.

De business intelligence-specialist deed onderzoek onder Nederlandse consumenten. 67 procent van de ondervraagden gaat in eerste instantie af op informatie die op internet staat. Als consumenten een product of dienst zoeken, kijken ze vaak eerst op internet ter oriëntatie. Als je website niet op orde is, surft de consument genadeloos naar de concurrent.

57 procent geeft aan dat de doorslaggevende factor uiteindelijk zijn eigen onderbuikgevoel is. Voelt de consument of klant zich na het bekijken van je website dus vertrouwd, dan is hij logischerwijs eerder geneigd om zaken met je te doen dan als je site vragen oproept.

Slechts twee procent van de consumenten neemt de mening van vrienden mee in hun beslissing. De mening van familie of partner weegt een stuk zwaarder: 26 procent geeft aan deze doorslaggevend te vinden.

Verder blijkt uit het onderzoek dat maar zeven procent van de Nederlanders online informatie van media (radio, tv, krant en nieuwswebsites) ziet als betrouwbare internetbron. De website van een bekend persoon of bedrijf vinden ondervraagden het meest betrouwbaar (27 procent) en websites van overheidsinstanties komen op een tweede plaats met 26 procent.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie