Utrechtse Competence Factory beste marketingopleider van 2020

Redactie Baaz
Het Utrechtse opleidingsinstituut Competence Factory is de beste marketingopleider van 2020. Dit concludeert Springest, de grootste vergelijkingssite voor opleidingen in Nederland. De opleider, die zich al dertig jaar focust op ‘future proof skills’ voor de professionals van morgen, heeft afgelopen jaar de hoogst scorende recensies ontvangen.

Competence Factory liet binnen de categorie ‘Beste marketingopleider 2020’, met een 9,4 als gemiddelde beoordeling, opleiders Douro Media en Move the Crowd BV achter zich. In de categorie ‘Beste grote opleider van 2020’ behaalde Competence Factory de tweede prijs met een 9,7 als gemiddelde beoordeling. 

Creativiteit in corona tijd

Ondanks de coronacrisis wist Competence Factory het afgelopen jaar verder te groeien. “Het heeft ons positief verbaasd dat we ondanks een omzetdaling van 80% in maart en april ten tijde van de eerste lockdown 2020 toch met 10% omzetstijging hebben afgesloten. De creativiteit en inzet die losbrak, is veelzeggend. Creativiteit en lef zijn volgens mij de sleutel voor individu en organisatie om uitdagingen om te zetten in kansen.” Aldus oprichter René Steuer.

Competence Factory organiseert opleidingen en trainingen op het snijvlak van creatie, strategie en technologie, om cursisten voor te bereiden op hun ‘future jobs’. Volgens de opleider blijft creativiteit onderbelicht binnen het traditionele onderwijs, terwijl onder andere het World Economic Forum dit als een van de belangrijkste skills aanmerkt voor nu en in de toekomst. Competence Factory legt daarom juist op creativiteit de nadruk, met opleidingen in design thinking, online marketing, webdesign en UX. 

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie