Trengo-platform haalt €31 miljoen op in Series A-investering

Redactie Baaz

Het Nederlandse omnichannel communicatieplatform Trengo kondigt vandaag aan €31 miljoen te hebben opgehaald in een Series A-investering. De New Yorkse private equity en venturecapitalist Insight Partners en het Nederlandse Peak zijn betrokken bij de investering die zorgt voor snellere internationale expansie, het aantrekken van talent en de verdere ontwikkeling van het technologie gedreven omnichannel communicatieplatform.

De snelheid van digitale transformatie in bedrijfscommunicatie en de ontwikkeling van opkomende communicatiekanalen is ongekend, maar zorgt ook voor overbelasting, chaos, inefficiëntie en stress. Het toegenomen werken op afstand legt een druk op de afstemming binnen teams. Organisaties, met name in het mkb, hebben moeite om bij te blijven en te concurreren. Het Trengo-platform helpt organisaties bij het verbeteren van hun klant- en teamcommunicatie wat resulteert in meer productiviteit, sales en klanttevredenheid.

Het innovatieve Trengo-platform voegt alle communicatiekanalen van een organisatie samen in een scherm. Dit geeft de klantenservice een boost en leidt bovendien tot betere samenwerking binnen interne teams. De Utrechtse scaleup met de ambitie om de magische ‘unicorn-status’ te bereiken verdriedubbelde het afgelopen jaar zijn klantenbestand van 700 naar 2.000 klanten, waaronder klanten als Europcar, Yobbers, OPPO en Pon Porsche Dealergroep. Het platform verwerkt meer dan 12,5 miljoen berichten per maand voor meer dan 20.000 gebruikers.

De innovatieve scaleup is in een jaar gegroeid van 15 naar 70 medewerkers en verwacht door te groeien naar meer dan 200 medewerkers in 2022. De Series A-investering biedt een solide basis om talent aan te trekken en geeft een impuls aan de sales & marketing en softwareontwikkeling van de organisatie. Trengo is van plan dit jaar een nieuw kantoor in Utrecht te openen om de groei te faciliteren.

“Bij Trengo willen we de status quo doorbreken in de markt voor zakelijke communicatieplatforms. Dankzij deze Series A-investering hebben we meer mogelijkheden om de groei en innovatiekracht te stimuleren waarmee we mensen en organisaties over de hele wereld helpen het beste uit zichzelf halen”, aldus Patrick Meutzner, CEO en oprichter van Trengo. “Ons platform legt de lat voor klanttevredenheid en teamsamenwerking hoog. Het biedt organisaties wereldwijd een eenvoudigere, efficiëntere en consistentere manier voor alle communicatie.”

“Trengo onderscheidt zich vanwege zijn collaboratieve interface en intuïtief design. De klanten omarmen het communicatieplatform en we zien een enorme potentie in Trengo”, aldus Whitney Bouck, Advisor voor Insight Partners en COO bij Dropbox/Hellosign. “We kijken uit naar onze samenwerking en de volgende fase in Trengo's groei.”

"Als deelnemer aan het Techleap Compass-programma, feliciteer ik Trengo met hun Series A-investering. Hiermee tonen zij hun ambitie om een mondiale speler te worden in platformcommunicatie”, aldus Prins Constantijn van Oranje, Special Envoy van Techleap.

“Sinds onze eerste investering in februari 2020 ziet de organisatie een enorme groei van 15 naar 70 medewerkers. De omzet heeft een vergelijkbare groei doorgemaakt. We zijn blij dat we het Trengo-team kunnen helpen in hun geweldige ontwikkeling”, aldus Stefan Bary, Managing Partner bij Peak.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie