Tips om een kantoorruimte te vinden die meegroeit met jouw bedrijf

Redactie Baaz
Je organisatie is dynamisch, en het liefst is je kantoorruimte dat ook. Dit kan het lastig maken om een geschikte kantoorruimte te vinden voor organisaties die groei als hun doelstelling hebben. Daarom heeft SKEPP 5 handige tips in kaart gebracht om dé passende kantoorruimte te vinden, met groeiopties die passen binnen jouw bedrijf!

Door rekening te houden met de groeimogelijkheden, voorkom je dat je als organisatie binnen de kortste keren op zoek moet naar een nieuwe kantoorruimte, waardoor de groei van je bedrijf niet in de weg staat.

Tip 1: Huur een kantoorruimte in plaats van kopen

Wanneer je als organisatie gaat vestigen moet je de keuze maken of je gaat huren of kopen. Als je een kantoorruimte huurt loop je het minste risico dat aan de ruimte vast komt te zitten. Vooral voor snelgroeiende organisaties is dit de meest vrijblijvende en daarmee de beste optie. Dit zorgt ervoor dat je als organisatie het meest flexibel bent.

Tip 2: Huur kantoormeubilair via Officeplanner

Als startende organisatie met oog op groei zijn er meer investeringsmogelijkheden dan groot geld stoppen in meubilair. De aanschaf van kantoormeubilair kan flink in de kosten oplopen. Daarom kan meubilair huren een verstandige keuze zijn met name in de start-up of groeifase van een bedrijf als je bijvoorbeeld kantoorruimte in Amsterdam huurt.

Met de kantoorinrichting van Officeplanner voorziet SKEPP in alle behoeften wat nodig is op kantoor. Als bedrijf kun jij je meteen vestigen in een kant-en-klaar kantoor, waardoor je jezelf ontlast van de inrichtingsfase. De officeplanner zorgt ervoor dat jij binnen 1 week beschikt over een volledig ingerichte kantoorruimte! Hoe flexibel is dat?

Tip 3: Ga een flexibel huurcontract aan

Een vijfjarig huurcontract afsluiten is de laatste jaren niet meer vanzelfsprekend. Tegenwoordig bieden steeds meer verhuurders flexibele huurcontracten aan. Dit zorgt ervoor dat je niet vast komt te zitten aan een te klein kantoor. Vestigen op twee verschillende locaties lijkt dan de meest voor de hand liggende optie alleen is dit qua communicatie en werken in teamverband niet optimaal.

Wat betreft de ideale huurtermijn van een huurcontract bedraagt één jaar. Een kortere huurtermijn betekent significant hogere kosten, maar een langer huurcontract doet afbreuk aan de flexibiliteit van je bedrijf.

Tip 4: Werk digitaal in de Cloud

Ladekasten en opbergblokken kunnen worden geschrapt uit de inrichting van jouw nieuwe kantoorruimte. Kies er voor om volledig digitaal te gaan en sla alle documenten op in de Cloud. Een bijkomend voordeel is dat je als bedrijf veel flexibeler bent als je door groei noodgedwongen moet verhuizen. De Cloud zorgt ervoor dat je in principe overal kunt werken zonder al te veel gedoe.

In staat zijn overal documenten te kunnen openen, bewerken en delen, zorgt ervoor dat een organisatie beter in staat is om meer en beter samen te werken. Iedereen heeft namelijk zichtbaarheid in gezamenlijke projecten.

Tip 5: Huur niet de laatste beschikbare kantoorruimte

Wil je een gedeelte van een kantoorpand huren, check dan of dit de laatste beschikbare kantoorruimte is binnen het pand. Is dit het geval? Ga dan na of deze kantoorruimte geschikt is voor de doorgroeimogelijkheden binnen jouw organisatie. Je wilt immers niet verhuizen wanneer je wilt gaan uitbreiden: dit kost namelijk tijd en geld.

Kantoorruimte huren? Vraag om advies op maat!

SKEPP heeft een groot aanbod kantoorruimte die misschien wel geschikt zijn om jouw organisatie nieuw leven mee in te blazen. Bekijk SKEPP haar uitgebreide kantorenaanbod, vergelijk kantoorpanden en huur een ideale kantoorruimte die meegroeit met jouw bedrijf!

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie