Tinder en de andere merken van Match Group publiceren samen met Rutgers en de NO MORE Foundation

Tinder en de andere merken van Match Group publiceren samen met Rutgers en de NO MORE Foundation

Redactie Baaz

Met de goede voornemens voor 2024 en Valentijnsdag in vooruitzicht is dit het perfecte moment om daten nog leuker en veiliger te maken. Daarom lanceert Match Group, het moederbedrijf van Tinder, Hinge, Lexa en Ourtime, vandaag de "Healthy Dating Guides" in samenwerking met Rutgers en de NO MORE Foundation.

De "Healthy Dating Guides" bieden singles praktische handvatten om meer plezier te beleven aan flirten, ontmoetingen en intimiteit, zowel online als in het echte leven. Hiermee kunnen singles voorkomen dat daten uitmondt in ongepast gedrag. Vanaf vandaag krijgen gebruikers van Tinder, Hinge, Lexa en Ourtime in Nederland afbeeldingen en meldingen te zien die hen doorverwijzen naar de “Healthy Dating Guides” op de websites van Rutgers  en NO MORE.

Voorbeelden van de tips en adviezen zijn onder andere:

Online

  • Wees authentiek en probeer niet iemand te zijn die je niet bent
  • Wees altijd respectvol naar elkaar, vanaf de eerste match
  • Vermijd het bespreken van seks totdat je je vertrouwd met elkaar voelt
  • Leer ‘red flags’ te herkennen

In real life (IRL)

  • Gebruik de veiligheidsfuncties in de app voordat je in het echt afspreekt
  • Laat een vriend weten over je date
  • Kies voor een openbare plek voor de date
  • Toestemming/consent is essentieel - check altijd in bij de ander en maak nooit aannames over wat de ander wil

Naast de Healthy Dating Guides hebben daters op elk moment toegang tot hulp via het Veiligheidscentrum in de app van Tinder, Hinge, Lexa en OurTime en de ondersteunende diensten van NO MORE. Daters die grensoverschrijdend gedrag ervaren, kunnen altijd contact opnemen met het Centrum Seksueel Geweld of Slachtofferhulp Nederland, en indien nodig de lokale politie.

“Daten is leuk en spannend. Plezier voor jezelf én de ander(en) staat centraal. Rutgers vindt het belangrijk dat mensen op een vrije en een veilige manier met elkaar kunnen daten, elkaar ontmoeten en onbezorgd van elkaar kunnen genieten.” Aldus Marieke van der Plas, directeur van Rutgers. “Het is daarom mooi dat Match Group op de bekende dating platforms, zoals Tinder, aandacht heeft voor veilig daten met concrete handvatten. Daarmee kunnen singles voorkomen dat je bij elkaar over de grens gaat of zelf grensoverschrijdend gedrag meemaakt. We denken dat deze tips bijdragen aan een veiliger en vrijer datingleven,”

"Bij Match Group hebben we een unieke kans om miljoenen daters over de hele wereld te bereiken. We zijn er trots op dat we onze krachten bundelen met Rutgers en NO MORE om mensen bewust te maken van de praktische tips en stappen voor veiliger daten, zowel online als in het echte leven", zegt Rory Kozoll, SVP Product Integrity bij Match Group. "Deze samenwerking is van cruciaal belang om de veiligheidsnormen en -functies op onze platformen te blijven verbeteren."

"We zijn erg blij samen te werken met Match Group en dat we met onze Healthy Dating Guides zo'n groot publiek van daters op hun platform kunnen bereiken. Contact maken en daten met nieuwe mensen moet leuk en veilig zijn. Daarom is het belangrijk dat daters alle tips, tools en middelen hebben om gezonde, respectvolle relaties op te bouwen en daarnaast steun te vinden als ze zich ooit ongemakkelijk of onveilig voelen," zegt Pamela Zaballa, CEO van NO MORE.

De veiligheid van online daters is altijd een prioriteit geweest van Match Group en al haar merken. Via een centraal veiligheidsteam en speciale teams binnen elk van de merken richt Match Group zich op het gebruik van technologie en praktijkvoorbeelden om potentiële schade te helpen voorkomen. Door samen te werken met NGO's, veiligheidsexperts en wetshandhavers over de hele wereld kan Match Group inzicht krijgen in de nieuwste trends en blijft het investeren in technologie om het beleid te verbeteren. Daarom heeft Match Group in 2018 de Match Group Advisory Council (MGAC) opgericht, waarbij vooraanstaande experts en deskundigen op het gebied van het voorkomen van seksueel geweld, zoals Rutgers en NO MORE, worden betrokken om de merken te adviseren over kwesties als maatregelen om de kans op seksueel geweld, mensenhandel en intimidatie te verkleinen.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie