Thuisbezorgd bezorgt werklunches aan deur

MKB
Jordi Smit
Thuisbezorgd gaat binnenkort werklunches aan de deur bezorgen, op basis van de technologie van het in de zomer van vorig jaar voor 135 miljoen euro overgenomen Israëlische bezorgplatform 10bis. Dat maakt het in Het Parool bekend.

Beter voor elkaar dan Thuisbezorgd

'Dat we ergens komen waar ze het beter voor elkaar hebben dan wij, waar we nog verbaasd over zijn, dat komt echt niet vaak voor', vertelt Jitse Groen, oprichter van Thuisbezorgd. 'Maar we kwamen bij 10bis in Tel Aviv en zagen dingen waar wij niet over hebben nagedacht, zoals het bundelen van orders. Wij doen tien bestellingen per klant per jaar, daar gaat het om tien per maand. Dat is ongehoord veel.'

Het systeem

'Ze sluiten contracten met bedrijven zodat werknemers op basis daarvan lunch bestellen. Het is geen bedrijfscatering. Ook als je niet op kantoor bent maar thuiswerkt of op een flexplek kun je er als werknemer gebruik van maken. Het gaat om individuele bestellingen, iedereen kan kiezen wat hij wil.'

Thuisbezorgd start met aanbod

Binnen een paar maanden start Thuisbezorgd ook in Nederland met zijn bedrijfsaanbod. 'Dat valt niet mee. Wij hebben ons altijd op de consument gericht. Maar nu moeten we met bedrijven in zee en die willen een vertegenwoordiger en een contract. Dat is even omschakelen.'

Vaste bezorgers

Zo kan Thuisbezorgd ook zijn eigen vaste bezorgers - actief in 38 Europese steden - beter op de weg houden. 'We doen nu lunchbestellingen voor twee vestigingen van AH to Go, waaronder die op het Waterlooplein. Dat loopt fantastisch, zeker voor de zakelijke markt. Ga eens na wat dat betekent. Er wordt veel geklaagd over bezorgwagentjes die door de stad rijden, maar wat denk je van al die werknemers die rond lunchtijd naar de winkel gaan om iets op te halen. Wij bezorgen dat graag, met de elektrische fiets.'

LEES OOK: Ondernemersklimaat Rotterdamse haven in groot gevaar

Bezorging

Groen (40) ziet het niet als een aanval op het bedrijfsrestaurant, een verschijnsel dat in complete bedrijfstakken - zoals de techsector - al geen voet meer aan de grond krijgt. 'Wie zit nog te wachten op dingen die je worden voorgezet. Laat ze maar bezorgen, voor elk wat wils.' Er is nog een wereld te winnen; 12,5 miljoen Europeanen bestellen via de bezorgplatforms van Takeaway, Nederlanders, Duitsers en Polen voorop. En die bestellen gemiddeld tien keer per jaar. "Ik neem aan dat ze drie keer per dag eten, dus dat is wel weinig."

afbeelding van Jordi Smit
Door: Jordi Smit

Jordi Smit | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jordi