TheyDo haalt 34 miljoen dollar op om einde te maken aan kostbare transformatieprogramma’s

TheyDo haalt 34 miljoen dollar op om einde te maken aan kostbare transformatieprogramma’s

Redactie Baaz

·TheyDo verstevigt positie als leider in journey management 

·Serie A+ investering stimuleert productontwikkeling, faciliteert uitbreiding in Amerika en ondersteunt community van journey-experts  

·Klanten zijn onder meer internationale merken als Cisco, Ford, Johnson & Johnson, Home Depot, Polestar en Nederlandse organisaties zoals AH, PostNL en KPN 

  

TheyDo, het leidende platform voor journey management, heeft 34 miljoen dollar aan groeigeld opgehaald. De investeringsronde is geleid door Blossom Capital en wordt ondersteund door andere bestaande investeerders Arches Capital en Innovation Quarter. Nieuwe investeerders als de customer experience experts Steven van Belleghem, Highsage Ventures en 20Sales stappen in. Met de investering kan TheyDo voorop blijven lopen in de ontwikkeling en adoptie van journey management. Dit betekent R&D opschalen, focus op AI, kwantitatieve en kwalitatieve data uit verschillende bronnen samenbrengen, en het Amerikaanse team uitbreiden.  

TheyDo is in 2019 opgericht vanuit de behoefte aan een oplossing die verder gaat dan het in kaart brengen van customer journeys in grote statische documenten en te gaan naar een live, actiegericht platform. TheyDo heeft inmiddels een indrukwekkend aantal klanten die op weg zijn om van de klantreis de krachtigste business tool te maken. Met TheyDo kunnen bedrijven strategie, planning en uitvoering van de journey allemaal vanuit een centrale plek doen. De gevreesde silo’s in organisaties worden daarmee op één lijn gebracht: die van customer journeys. Klanten van TheyDo beginnen aan hun laatste transformatie: van management via een dashboard naar management door journeys. 

“Het meest opwindende aan onze groei is dat we niet alleen aan een bedrijf of een product bouwen, maar dat we een beweging van journey-gerichte bedrijven cultiveren. We hebben het grootste zakelijke probleem van de afgelopen eeuw vereenvoudigd: klantgericht werken op schaal. Met journeys als kernpunt brengen we een bedrijfsmodel dat flexibel en klantgericht is”, zegt Jochem van der Veer, CEO en mede-oprichter van TheyDo. “Teams voelen, vooral in dit economische klimaat, de druk om meer waarde te leveren aan klanten met minder. Wat we zien is een groeiend besef dat de journey de krachtigste business tool is die zij daartoe tot hun beschikking hebben.”

De nieuwe investeringsronde brengt de totale investering naar net onder de 50 miljoen dollar en volgt na opnieuw een jaar van driecijferige groei op jaarbasis, waarmee TheyDo het gevestigde ‘triple twice, double three times’-model van A16Z voor SaaS-groei overtreft. Het groeiende klantportfolio bestaat onder meer uit grootzakelijke bedrijven als Cisco, Ford, Johnson & Johnson, Home Depot en Polestar. In Nederland werken onder meer AH, PostNL en KPN met TheyDo. 

Ophelia Brown van Blossom Capital zegt: “De versnelling van TheyDo is erg indrukwekkend. Sinds onze initiële investering is er sprake van een zeer duidelijke groei in de marktvraag bij grote ondernemingen. TheyDo is een pionier in deze categorie en het product wordt alleen maar waardevoller, omdat er snel nieuwe functies worden toegevoegd. Gezien de duidelijke kansen die voor ons liggen, wilden we onze investering graag verdubbelen en het team blijven bijstaan in hun ambitieuze plannen. We zijn er trots op dat we deze baanbrekende Europese startup kunnen ondersteunen terwijl deze zijn expansie in Europa en aan de andere kant van de Atlantische Oceaan voortzet.” 

Opvallende nieuwe investeerders zijn Highsage Ventures, bekend om hun sterke expertise van grote organisaties en 20Sales, een nieuwe VC bestaande uit acht go-to-market-leiders met ervaring in cloud-100-bedrijven. Met ervaring bij Amplitude, OpenAI en Notion heeft het 20Sales-team het probleem dat TheyDo oplost aan den lijve ondervonden en is het goed gepositioneerd om de groeistrategie naar een hoger niveau te tillen. 

Steven van Belleghem, customer experience evangelist en investeerder: “Elk bedrijf wil klantgericht zijn, maar voor de meeste is dit de pot met goud aan het einde van de regenboog die ze niet helemaal kunnen bereiken. De uitdaging voor de meeste bedrijven is niet ‘wat moeten we doen?’, maar eerder ‘hoe gaan we dat daadwerkelijk bereiken?’. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met TheyDo en hun go-to-market-strategie uit te breiden naar Noord-Amerika en voor bedrijven van elke omvang de mogelijkheid te creëren voor klantgerichte groei.” 

Het afgelopen jaar heeft TheyDo verschillende nieuwe functionaliteiten geïntroduceerd en samenwerkingen versneld met leidende platformen voor experience management zoals Qualtrics. Hiermee zijn de integratiemogelijkheden uitgebreid om meer waarde te leveren voor klanten. Het in Nederland gevestigde bedrijf beschikt nu over een wereldwijd team van 70 mensen. De groei wordt ondersteund en mede mogelijk gemaakt door een mix van toptalenten en ervaren leiders. Daarbij is Amerika een speerpunt. Voor het einde van het jaar verwacht TheyDo naar 100 medewerkers te groeien.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie