Stuur je klanten een persoonlijk kaartje met kerst

Ruben den Boer
Kerst is de perfecte tijd om te werken aan de relatie met je gewaardeerde klanten. De kans dat er nog grote orders geplaatst worden in de laatste weken van december is in de meeste branches vrij klein. Daarom kun je nu extra inzetten op klantenbinding, bijvoorbeeld met een persoonlijke, handgeschreven kerstkaart.

Persoonlijke post krijgen is altijd leuk, ook voor je klanten. Toon daarom je betrokkenheid deze kerst met een persoonlijke kerstkaart. En dan natuurlijk niet zo'n stadaard kaart van Greetz, maar een echte handgeschreven kaart. Dat is het advies wat creative director Willem Albert Bol gaf tijdens de Week van de Ondernemer in Ahoy, Rotterdam, waar hij een lezing gaf over het thema ‘aandacht voor aandacht’. Een handgeschreven kaart is persoonlijk, valt op en is daarom een slimme zet voor ondernemers. 

LEES OOK: Een op de drie ziet kerstborrel als verplichting

Cadeau's en kaartjes met kerst

Je hoeft het natuurlijk niet bij een kerstkaartje te laten. Als je wilt kun je nog verder uitpakken. Bijvoorbeeld door je kaartje te versturen met een lekkere fles wijn, een doos chocolade, of een ander attent kerstcadeau. Je kunt natuurlijk ook altijd je kerstberichten gebruiken als een stukje marketing. Behalve dat je de relatie met je klanten kunt verbeteren, kun je hen bijvoorbeeld korting aanbieden bij hun eerste bestelling in het nieuwe jaar. Zo maak jij het meeste uit de komende kerst. 

afbeelding van Ruben den Boer

Rubenden Boer | Redacteur

Bekijk alle artikelen vanRuben