Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Redactie Baaz

Shippeo, een marktleider en Europese specialist in real-time transportation visibility (RTTV), kondigt een groei aan van 103% op jaarbasis in subscriptie-inkomsten en een netto retentiepercentage van 181%. Shippeo groeide het snelst in Europa en breidde ook wereldwijd uit met grote nieuwe klantnamen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika en APAC.

Sinds januari heeft Shippeo een aantal nieuwe internationale klanten verwelkomd, waaronder Coca-Cola HBC, één van de grootste strategische bottelpartners van de Coca-Cola Company; Nexans, een wereldspeler in de energietransitie; XPO Logistics, een Amerikaans vrachtvervoersbedrijf; en Woco Group, een wereldwijde specialist in auto-onderdelen die aan grote OEM's levert.

Een aantal andere grote namen koos eveneens voor de real-time visibility oplossing van Shippeo, zoals Sappi, producent van gecoat en kwalitatief hoogwaardig papier; Conad, een Italiaans retailmerk dat één van de grootste supermarktketens in Italië exploiteert; Fnac Darty Group, een Franse multinational in elektrische detailhandel; Studio Moderna, een e-commercebedrijf dat voornamelijk actief is in Centraal- en Oost-Europa; en IDS, een Nederlandse 4PL-specialist in logistieke Control Towers.

“Ons zeer hoge netto retentiepercentage is een direct gevolg van het feit dat klanten ervoor hebben gekozen om meer te profiteren van onze groeiende productportfolio, die nu ook dock visibility en paperless visibility omvat. Ook onze oplossing voor ocean visibility is populair geworden, doordat factoren als Covid, de Suez-blokkade en een wereldwijd tekort aan containers de focus op de prestaties van deze kritieke transportmodus intensiveren", zegt Lucien Besse, COO van Shippeo.

"Shippeo is door onze klanten op Gartner Peer Insights erkend met een aanbevelingspercentage van 98% per 13 oktober 2021*. Ik ben bijzonder trots op deze prestatie. Niets is belangrijker voor ons dan het leveren van waarde aan onze klanten en dit is een fantastisch resultaat," zegt Besse.

Het team

Het Shippeo-team is met 90 nieuwe teamleden sinds maart uitgebreid tot ruim 230 medewerkers. Tegen het einde van 2021 verwacht het bedrijf het personeelsbestand op jaarbasis verdubbeld te hebben. Bovendien verwelkomde Shippeo een aantal senior managers, waaronder Nicolas Doucet, Strategic Alliance Director, voorheen werkzaam bij PTV Group; Guy-Pascal Bourlard, Head of Quality Assurance, voorheen werkzaam bij Amazon; Olivier Marcellin, Product Director, voorheen werkzaam bij Criteo; Marius Neuhäuser, Head of Solution Consulting, Alessandro De Martini, Business Development Director Italië, voorheen Country Manager bij Transporeon en Bas Kramer, Business Development Director Benelux.



Ook breidt Shippeo zijn activiteiten nu uit naar Noord-Amerika. Als onderdeel van deze strategische uitbreiding heeft het bedrijf Christopher Mazza verwelkomd als Senior Vice President, International Growth. Christopher wordt verantwoordelijk voor het management en het uitbreiden van Shippeo’s klantenbestand in de regio. Hij heeft uitgebreide ervaring in de transport- en logistieke sector en nam deel aan de oprichting van ClearMetal, waar hij een grote rol heeft gespeeld in business development, voordat hij bij Project44 begon na de overname van het bedrijf.

Onlangs kondigde Shippeo nieuwe strategische partnerschappen aan met Savoye, ontwerper en integrator van complete supply chain-oplossingen, en Tesisquare, leverancier van supply chain-uitvoeringstoepassingen. Shippeo is inmiddels ook een partnerschap aangegaan met Siemens DL, een IT-leverancier in wereldwijde supply chain management-oplossingen.

Alle samenwerkingen zijn erop gericht dat klanten uitdagingen op het gebied van transportmanagement beter kunnen managen door toepassing van diepgaande TMS-integraties, waardoor het eenvoudig wordt om van de vele voordelen van real-time visibility te profiteren.

"We zijn ongelooflijk trots op het momentum dat we ervaren en op het feit dat we het hele jaar door 0% klantverloop hebben kunnen vasthouden", zegt Besse. "Dit is echt dankzij onze toegewijde teams, onze holistische klantgerichte benadering en dankzij onze focus op implementatiekwaliteit, relaties en een versnelde time-to-value voor klanten."
Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie