SHARE NOW lanceert als eerste autodeeldienst ter wereld een loyaliteitsprogramma

Redactie Baaz
SHARE NOW, marktleider en pionier op het gebied van free-floating autodelen, lanceert vandaag officieel haar loyaliteitsprogramma SHARE NOW Rewards op 14 locaties in Europa. Daarmee is SHARE NOW 's werelds eerste autodeeldienst die een loyaliteitsprogramma aanbiedt. Gebruikers van SHARE NOW kunnen gratis deelnemen en punten verdienen voor elke rit, waarmee zij toegang krijgen tot exclusieve voordelen.

"Met het Europese SHARE NOW Rewards-programma maken we duurzame mobiliteit nog aantrekkelijker voor onze gebruikers. Door deze voordelen aan te bieden, stimuleren wij als eerste autodeeldienst op deze manier het regelmatig gebruik van onze deelauto’s. Dit draagt bij aan ons doel om onze Europese steden leefbaarder te maken", aldus Raphael Stange, Chief Marketing, Customer Service and Sales Officer bij SHARE NOW.

Vier levels met bijbehorende voordelen

Het loyaliteitsprogramma is onderverdeeld in vier levels: Blauw, Zilver, Goud en Diamant. Hoe meer punten worden verzameld, hoe hoger het level en hoe groter de voordelen – waarbij het Diamant-level het hoogste level is. Gebruikers verdienen punten door een rit te maken met een minuut-, uur- of dagtarief, maar ook door het betalen van een luchthaventoeslag of drop-off toeslag. Deelnemende SHARE NOW-gebruikers verdienen tien punten voor elke euro die ze uitgeven. Bij het berekenen van het level wordt gekeken naar de ritten die een gebruiker in de afgelopen drie maanden heeft gemaakt.

Gebruikers met een Blauw-level kunnen gebruik maken van een langere reserveringstijd en extra uurtarieven. Bij het behalen van een hoger level ontvangt een gebruiker meer voordelen zoals VIP-klantenservice, speciale partneraanbiedingen of een gratis nachtreservering (binnenkort beschikbaar). Gebruikers met een SHARE NOW Pass25 of Pass50 krijgen een drievoud aan punten en krijgen, afhankelijk van de pass, direct toegang tot de voordelen van Goud (Pass25) of Diamant (Pass50).

Voordelen bij andere merken

Voor het loyaliteitsprogramma wordt samengewerkt met partners, waardoor SHARE NOW-gebruikers profiteren van voordeel bij bedrijven als HelloFresh, Nextory en N26. In de nabije toekomst zal het loyaliteitsprogramma worden uitbreid met meer voordelen en partners.

Loyaliteitsprogramma populair bij Weense gebruikers
In Wenen werd het nieuwe Rewards-loyaliteitsprogramma half januari gelanceerd en de eerste resultaten laten zien dat er veel gebruik wordt gemaakt van de voordelen. De meeste deelnemers hebben al Goud of Diamant bereikt en kiezen vooral voor extra reserveringstijd.

De SHARE NOW-app is beschikbaar voor iOS (App Store) en voor Android (Google Play Store).

 

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie