Seepje lanceert shampoo- en douchegelfles voor het leven

Seepje lanceert shampoo- en douchegelfles voor het leven

Redactie Baaz

Navulpoeder kan in Nederland jaarlijks 4,2 miljoen kilo plastic besparen

Het duurzame zeepmerk Seepje heeft haar assortiment uitgebreid met hervulbare shampoo en douchegel. Het is daarmee de eerste Nederlandse zeepmaker die consumenten in staat stelt om zelf op basis van poedernavulling hoogwaardige shampoo en douchegel te produceren. Door iedere nieuwe shampoo- en douchegelfles te voorzien van een honderd procent navulgarantie, wil Seepje het gebruik van plastic wegwerpflessen zoveel mogelijk tegengaan.

Nederland telt iets meer dan acht miljoen huishoudens, die samen ongeveer 84 miljoen shampooflessen per jaar gebruiken. Bij een gemiddeld gewicht van 25 gram plastic per shampoofles, komt dit neer op een potentiële besparing van 2,1 miljoen kilo. “Tel je hier alle flessen douchegel bij op, dan hebben we het over meer dan vier miljoen kilo plastic afval”, zegt Jasper Gabriëlse, medeoprichter van Seepje. “Dit laat zien dat een kleine gedragsverandering, zoals het niet meer weggooien maar opnieuw vullen van je shampoo- en douchgelflessen, al serieus bijdraagt aan het behalen van de klimaatdoelen in 2030.”

Een fles voor het leven

Seepje vervangt iedere hervulbare shampoo- en/of douchegelfles die het begeeft. Op die manier hoopt de duurzame zeepmaker de consument één fles te bieden, die met behulp van poedernavulling een héél leven meegaat. Gabriëlse: “Tot voor kort kon je uit poeder alleen waterdunne vloeistoffen maken. Als eerste Nederlandse partij is het nu gelukt om dat om te zetten in volwaardige douchegel en shampoo. Toegegeven, navullen kost misschien iets meer moeite dan een nieuwe fles kopen, maar het geeft zoveel meer voldoening. Wij hopen dat zowel de Nederlandse consument als de grote zeepfabrikanten dit ook inzien en ons volgen op weg naar een schonere zeepwereld.”

De hervulbare shampoo, douchegel en handzeep van Seepje zijn onder andere verkrijgbaar bij Albert Heijn, Etos en op Seepje.nl.

Over Seepje

Melvin Loggies en Jasper Gabriëlse richtten Seepje in 2013 op, met als missie ‘Een schone zeepwereld’, en willen een nieuwe norm stellen door de zeepsector, inclusief hun eigen organisatie, continu te verduurzamen. Zo is meer dan 97,5% van hun ingrediënten van natuurlijke oorsprong: geen op aardolie gebaseerde reinigers, synthetische geurstoffen en microplastics dus! Seepje is B Corp gecertificeerd en voldoet aan strenge eisen op het gebied van sociale- en milieuprestaties, transparantie en aansprakelijkheid. In 2030 wil het Haagse bedrijf zelf ook volledig CO2 neutraal zijn. De producten van Seepje worden verkocht bij meer dan 6.000 verkooppunten in Nederland, België en de DACH-regio, waaronder Albert Heijn, Jumbo en PLUS. Zie voor meer informatie https://www.seepje.nl/

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie