Op vol vermogen! PEUGEOT richt met zijn 100% elektrische bedrijfsauto's op de positie van marktleider

Op vol vermogen! PEUGEOT richt met zijn 100% elektrische bedrijfsauto's op de positie van marktleider

Redactie Baaz

Ook voor zakelijke gebruikers is de elektrische revolutie begonnen: PEUGEOT levert nu een complete lijn van 100% elektrische bedrijfsauto’s. In PEUGEOT’s elektrische bedrijfsauto’s blijft de functionaliteit van de conventionele versies met dieselmotor voor de volle 100% behouden, terwijl ze geen geluid, geen trillingen, geen emissies en geen nare geuren produceren. Op die manier wordt het leven van de gebruikers én hun omgeving radicaal anders.

Met deze complete lijn van 100% elektrische bedrijfsauto’s – een van de allereerste op de markt – richt PEUGEOT zich in 2022 op de positie van Europese marktleider. Het doel is om zakelijke gebruikers nog meer gemoedsrust te bieden, en om alle vormen van traditionele vervuiling terug te dringen, zelfs terwijl de huidige sociale trends om steeds meer bewegingen van bedrijfsauto’s in stedelijke gebieden vragen.

PEUGEOT levert in 2021 vierduizend elektrische bedrijfsauto’s, en heeft daarnaast al meer dan 10.000 volledig elektrische voertuigen in bestelling staan. Om nog meer aandacht te vestigen op het aanbod van elektrische bedrijfsauto’s, lanceert PEUGEOT nog deze maand een nieuwe reclamecampagne in Europa.

100 procent elektrische voertuigen: de complete lijn bedrijfsauto’s van PEUGEOT is nu elektrisch. Deze herfst verschenen de e-PARTNER en grote e-BOXER op de markt, ter aanvulling op de e-EXPERT die vorig jaar werd onthuld en is bekroond met de titel ‘International Van of the Year 2021’. Een ijzersterke eigenschap van alle elektrische bedrijfsauto’s van PEUGEOT, is dat er ten opzichte van de dieselversies niet wordt ingeleverd op het bruikbare volume of praktische eigenschappen, terwijl volledig geprofiteerd kan worden van alle voordelen die een elektrische aandrijflijn te bieden heeft: lage gebruikskosten, rijgemak, de directe reactie op het gaspedaal, een hoog koppel, de totale afwezigheid van geluid, trillingen, nare geuren en emissies. In het Verenigd Koninkrijk kenden specialisten de titel ‘Van of the Year’ toe aan de nieuwe PEUGEOT e-PARTNER (WhatCar? Van & Commercial Vehicle of the Year Award), en werden de drie modellen van het merk – PARTNER, EXPERT en BOXER – in hun respectievelijke categorieën bekroond voor hun praktische eigenschappen.

Naast deze 100% batterij-elektrische voertuigen, lanceert PEUGEOT aan het einde van dit jaar zijn eerste bedrijfsauto met elektrische brandstofcel op waterstof, de e-EXPERT HYDROGEN. Daarmee breidt het merk het aanbod van de meest geavanceerde technologieën op het gebied van elektrificatie nog verder uit.

“We hebben ons aan ons woord gehouden dat wij vóór het einde van 2021 een compleet programma van 100% geëlektrificeerde bedrijfsauto’s zouden aanbieden. Daarmee is Stellantis de eerste. Daarnaast komen we de behoeften van andere klanten tegemoet door in de komende weken een bedrijfsauto met brandstofcel op waterstof te presenteren. Zo benadrukken wij onze toewijding om blijvend te innoveren,” verklaart Xavier PEUGEOT, Managing Director van de Commercial Vehicle Unit van de Stellantis Group.

In de komende weken lanceert PEUGEOT een grote, internationale communicatiecampagne waarin alle aandacht uitgaat naar ondernemers en ambachtslieden. Zij spelen de hoofdrol in een film waarin ze een vrolijke en ontspannen werkdag hebben dankzij PEUGEOT’s drie emissievrije elektrische bedrijfsauto’s: e-PARTNER, e-EXPERT en e-BOXER. De internationale campagne heeft als slogan “For the Day Ahead”. In de video komen de bedrijfslogo’s van gebruikers van PEUGEOT’s elektrische bedrijfsauto’s tot leven. De campagne wordt vergezeld door advertenties in digitale vorm, op print en op posters, en gaat in eerste instantie van start in Zwitserland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

Linda JACKSON, Managing Director van PEUGEOT, zegt: “PEUGEOT heeft als doel om in de bedrijfssector leider te worden op het gebied van de verandering en transformatie naar 100% elektrisch. Vanzelfsprekend zijn de gebruikskosten een zeer belangrijk argument voor de gebruiker, maar we laten ook zien dat elektrische bedrijfsauto’s veel rijplezier te bieden hebben: voor hun bestuurder, die overstapt op een meer rustgevende rijbeleving, alsmede voor iedereen in de buurt van de auto, die profiteert van een schonere omgeving, waarin geluid en uitlaatgassen geen rol meer spelen.”

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie