Ondernemers uitgedaagd om fruitboxen aan zorg te doneren

Ondernemers uitgedaagd om fruitboxen aan zorg te doneren

Redactie Baaz

Om zorgmedewerkers in deze moeilijke tijden te steunen en een extra fruitboost te geven, heeft FRUIT OP JE WERK de Fruitboost Challenge bedacht. Ondernemend Nederland wordt uitgedaagd om fruitboxen te doneren aan ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Inmiddels zijn er al 6.000 fruitboxen gedoneerd.

Het coronavirus grijpt om zich heen en zorgmedewerkers zetten alle zeilen bij om coronapatiënten te behandelen. Medewerkers in de zorg maken lange dagen en de druk neemt toe – vooral nu de Britse variant van het virus oprukt. Om zorgmedewerkers te steunen en een extra fruitboost te geven, is de Fruitboost Challenge ontstaan. Het is een initiatief van FRUIT OP JE WERK, creative & digital bureau iBiZZ en NINE CREATIVE AGENCY. Gezamenlijk hebben zij de Fruitboost Challenge op touw gezet en de actiewebsite www.fruitvoordezorg.nl ontwikkeld. 

Zo ontstond het idee

FRUIT OP JE WERK levert fruitboxen aan B2B-organisaties in Nederland. Zij nemen fruitboxen af om medewerkers op kantoor aan te sporen fruit te eten en gezond te leven. Veel klanten van FRUIT OP JE WERK hebben hun kantoren tijdelijk gesloten, want medewerkers werken vanuit huis. Zij doneren hun fruitboxen daarom aan zorginstellingen in de regio. Casper van der Put, directeur van FRUIT OP JE WERK, vond dit een mooi gebaar. Hij wilde dit initiatief doortrekken en ondernemers in heel Nederland aanmoedigen fruitboxen te doneren aan medewerkers in de zorg. Zo ontstond de Fruitboost Challenge.

Zo werkt de Fruitboost Challenge

Alle organisaties en bedrijven in Nederland kunnen deelnemen aan de Fruitboost Challenge. Op de website www.fruitvoordezorg.nl staat de precieze werkwijze omschreven. Ondernemers kunnen één of meerdere fruitboxen bestellen en doneren aan een zorginstelling naar keuze. De boxen kunnen worden voorzien van een eigen logo en persoonlijke boodschap, zodat zorgmedewerkers worden aangemoedigd en gesteund. Ondernemers die een fruitbox hebben gedoneerd, kunnen andere ondernemingen ook uitdagen deel te nemen aan de Fruitboost Challenge. Zo hoopt FRUIT OP JE WERK een bijzondere kettingreactie te veroorzaken. Inmiddels zijn er al 6.000 fruitboxen gedoneerd. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie