Ondernemers profiteren van paardenvleesschandaal
In Amsterdam is het paardenvlees niet aan te slepen

Ondernemers profiteren van paardenvleesschandaal

Redactie Baaz

Even leek het erop dat restauranthouders, slagers en supermarkten dankzij het paardenvleesschandaal een flinke tegenvaller voor de kiezen zouden krijgen.

Dat meldt Het Parool een week nadat het bekendmaakte dat een van de meest bekende steakhouses uit de hoofdstad, Piet de Leeuw, paardenvlees serveerde als runderbiefstuk. Sinds het grote paardenvleesschandaal aan het licht kwam vrezen ondernemers die afhankelijk zijn van vleesverkoop voor een terugloop aan inkomsten. Zo ook de eigenaar van Piet de Leeuw voor wie het schandaal nu juist geld op de plank blijkt te brengen: het restaurant is elke avond weer stampvol en het paardenvlees is razend populair.

Ook andere ondernemers profiteren van het paardenvleesschandaal dat een paardenvleeshype begint te worden. Slagers trekken de aandacht met uithangborden waarop 'Heerlijke Malse Paardenbiefstuk' te lezen valt en horecaslager Frans Kaijser van L'Empereur laat twee Hollandse renpaarden (dat is zo’n 650 kilo vlees) slachten, zo meldt hij de krant: 'Eerder verkocht ik helemaal nooit paard, nu zijn er wel tien restaurants die mij erom vragen.'

Ondernemers uit de hoofdstad kunnen het paardenvlees niet aanslepen. Het is even afwachten of ook ondernemers buiten de stad het paardenvleesschandaal kunnen omtoveren in een paardenvleeshype.
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie