Nulaz wint 60.000 euro als mobile internet start-up

Redactie Baaz
Afgelopen vrijdag heeft Nulaz de hoofdprijs binnengesleept met hun mobiele applicatie waarmee je altijd weet waar je vrienden zijn en wat er te doen is.
Guy Laurence, CEO van Vodafone Nederland heeft op Picnic 2008 de winnaars bekend gemaakt van Vodafone Mobile Clicks 2008: een competitie voor mobile internet start-ups die sinds juni dit jaar loopt. In een soort Dragons Den streden de 6 finalisten vrijdag voor een 4-koppige jury om een totaal van EUR 100.000 aan prijzengeld. Van de 52 deelnemers won Nulaz EUR 60.000 voor zijn mobiele applicatie waarmee je altijd weet waar je vrienden zijn en wat er te doen is. TipSpot won EUR 30.000 voor zijn mobiele social city guide die vertelt welke voor jou relevante evenementen er zijn en welke vrienden je daar aantreft. Met MaptheGap wonnen 2 studenten EUR 10.000 voor hun veelbelovende, maar nog premature mobiele applicatie voor het opslaan, uitwerken en delen van ideen.

Harry Odenhoven, Director Online Services van Vodafone Nederland: "Met deze competitie wilden we jonge bedrijven laten nadenken over hoe het mobiele internet ng aantrekkelijker gemaakt kan worden. Het is ongelofelijk inspirerend om naar de vele creatieve ideen van deze jonge ondernemers te luisteren. De 3 winnaars blonken uit in creativiteit, technische en financile haalbaarheid en ondernemerszin. Ik denk dan ook dat onze opzet is geslaagd en we met deze competitie de bruisende mobiele internetsector een nog extra impuls hebben kunnen geven.
Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie