Kodision integreert AntwoordParaat en PDC van Kluwer Infofit in KCC-oplossing
Persbericht:
Arnhem, 13 mei 2013 – Kodision, specialist op het gebied van klantcontact, is met Kluwer Infofit, online uitgeverij en informatiedienstverlener, een partnership aangegaan. De informatie uit AntwoordParaat (een database met lokale en landelijke vraag-antwoord-combinaties) en de Producten- en Dienstencatalogus (PDC) van Kluwer Infofit worden geïntegreerd in de nieuwe KCC-oplossing (klantcontactcentrum) van Kodision. Dankzij de integratie beschikken medewerkers van het KCC in één scherm direct over informatie afkomstig uit AntwoordParaat en de PDC. Vragen van burgers worden hierdoor snel en eenduidig beantwoord, waardoor gemeenten hun doelstelling kunnen realiseren om tachtig procent van alle klantvragen in één keer af te handelen.
Naast de integratie van AntwoordParaat en de PDC in de KCC-oplossing van Kodision, kunnen ook bestaande systemen op de KCC-oplossing worden aangesloten. Door de KCC-oplossing bijvoorbeeld aan te sluiten op een zaaksysteem kunnen klantcontactmedewerkers op één scherm het centrale klantbeeld inclusief de contacthistorie van de diverse kanalen zien. Denk hierbij aan openstaande zaken, contactmomenten uit het verleden en de geboden oplossingen. Dit zorgt voor een verhoging van de klantvriendelijkheid, omdat burgers sneller geholpen worden. Doordat klantvragen sneller afgehandeld worden, kunnen klantcontactmedewerkers efficiënter worden ingezet en halen gemeenten een maximaal rendement uit ieder klantcontact. Bovendien voldoet de geïntegreerde oplossing aan de webrichtlijnen van de overheid.
Ed Buré, commercieel directeur van Kodision: 'Dankzij het partnership met Kluwer Infofit kunnen wij een compleet systeem bieden voor het verbeteren van klantcontact. De kracht van de verschillende oplossingen wordt hierdoor gebundeld en het biedt ons de mogelijkheid om in te spelen op de toenemende vraag naar transparantie en de kritischer wordende burger. Burgers verwachten immers dat ze snel een eenduidig antwoord krijgen op hun vragen.'
Geïnteresseerd in meer informatie over het optimaliseren van klantcontact? Lees dan de whitepaper van Kodision op www.kodision.nl/actueel/whitepapers/klachtenmanagement-als-salestool.