Zalando boekt sterke groei in Q3 met meer dan 61 miljoen klanten en zet vol in op sportkansen
Zalando SE (Zalando) heeft in het derde kwartaal een sterke groei en verbeterde winstgevendheid gerealiseerd. Dit werd mede mogelijk gemaakt dankzij de toevoeging van ABOUT YOU en de succesvolle uitvoering van de ecosysteemstrategie om winstgevende groei te realiseren binnen zowel B2C als B2B. In juli rondde Zalando de strategische combinatie met het in Hamburg gevestigde ABOUT YOU af, waardoor het bedrijf meer klanten bedient en partners in Europa meer kansen biedt.
-
In het derde kwartaal zette Zalando de winstgevende groei trend voort en rapporteerde een stijging van het bruto handelsvolume (GMV) van 21,6% naar 4,2 miljard euro en een omzetgroei van 26,5% naar 3 miljard euro, voornamelijk gedreven door de toevoeging van ABOUT YOU.
-
De aangepaste EBIT steeg naar 96 miljoen euro, ten opzichte van 93 miljoen euro een jaar eerder.
-
Op pro-forma basis groeide het GMV met 6,7% en steeg de omzet met 7,5%, dankzij sterke prestaties van zowel Zalando als ABOUT YOU.
-
In Business-to-Consumer (B2C) zet Zalando vol in op sport en wordt het hoofdpartner van de Duitse voetbalbond (DFB).
-
In Business-to-Business (B2B) boekt Zalando successen met partners, waaronder een uitgebreidere samenwerking met de Britse retailer Marks & Spencer.
-
Anna Dimitrova is benoemd tot nieuwe CFO en start op 1 januari 2026.
-
De jaarprognose voor 2025 wordt bevestigd op basis van de sterke prestaties tot nu toe.
Lees hier volledige persbericht