OPERATIE PEUGEOT #CAMOCATCH
Operatie #CAMOCATCH van PEUGEOT werpt zijn vruchten af. In deze campagne gaf PEUGEOT het grote publiek de kans om het ontwerp van de camouflagekleuren te kiezen voor de prototypes van de nieuwe generatie PEUGEOT 3008 die deze zomer op de Europese wegen rijden.
Er is massaal gestemd via de social mediakanalen van het merk met zes winnende camouflagedesigns als resultaat.
Afgelopen mei werden tien innovatieve en opvallende camouflagedesigns van de ontwerpers van PEUGEOT ter stemming voorgelegd aan het publiek. Elk ontwerp had hetzelfde doel: de vormen van de nieuwe PEUGEOT 3008 verhullen en tegelijkertijd zorgen voor nieuwsgierigheid door unieke designs.
Op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn werd duizenden keren gestemd op de tien designs. Van de tien opties van de ontwerpers van PEUGEOT kregen de volgende zes de meeste stemmen:
- Paint - ‘Street Art’ thema
- Menthol - ‘Optic Art’ thema
- Jazzy - 'Proto'type' thema
- Neon - ‘Street Art’ thema
- Marrakech - ‘Optic Art’ thema
- Tokyo - ‘Proto'type’ thema
Nieuwe generatie PEUGEOT 3008
Operatie #CAMOCATCH loopt vooruit op de onthulling van de nieuwe generatie PEUGEOT 3008 in september 2023. De zes door het publiek geselecteerde camouflagethema’s worden in juni geproduceerd. Die zullen worden gebruikt voor de prototypes van de nieuwe generatie PEUGEOT 3008 die tussen 15 juli en 15 augustus aanstaande op de Europese wegen rijden voor testwerkzaamheden.
Kom je een gecamoufleerde PEUGEOT 3008 tegen? Dan roept PEUGEOT op om – met inachtneming van veiligheidsvoorschriften – foto’s te maken en deze te delen op social media met vermelding van #CAMOCATCH en @PEUGEOT. Een geselecteerd aantal personen dat een foto heeft gedeeld wordt door PEUGEOT uitgenodigd om begin 2024 een proefrit met de auto te maken.
Unieke samenwerking
PEUGEOT implementeert sinds begin 2023 een strategie van samenwerkingen met jonge ontwerpers. Met deze unieke operatie wordt de samenwerking van het merk uitgebreid naar een internationaal publiek, teneinde de designkennis van PEUGEOT bij een maximaal aantal mensen te promoten.
Camouflage
Camouflage is een essentiële fase in het leven van een autoproduct. Het enige doel is om het carrosserieontwerp van het voertuig te verbergen en de vertrouwelijkheid ervan te beschermen vóór de officiële lancering. Normaal gesproken zijn prototypes volledig afgeschermd van het grote publiek. PEUGEOT breekt met die standaard en betrekt consumenten nu op actieve wijze bij de laatste testwerkzaamheden op de Europese wegen.
Eerste details nieuwe PEUGEOT 3008
De onthulling van de nieuwe PEUGEOT 3008 staat gepland voor september 2023. De C-segment SUV komt ook als 100% elektrische e-3008 met drie elektromotoren en een actieradius tot wel 700 kilometer op de markt. Er verschijnt ook een variant met twee elektromotoren (dual motor). De PEUGEOT e-3008 wordt het eerste model op het toonaangevende STLA Medium platform. De grotere, volledig elektrische PEUGEOT e-5008 volgt kort daarna. Meer gegevens maakt PEUGEOT op een later moment bekend.