Mercedes-AMG PETRONAS Formule 1-team & Solera gaan samenwerken

Redactie Baaz
Solera, wereldwijd leider in levenscyclusbeheer van voertuigen, en het Mercedes-AMG PETRONAS Formule 1-team kondigen een meerjarige samenwerking aan die hun passie voor automotive-innovatie onderstreept.

Solera en het Mercedes-AMG PETRONAS Formule 1-team delen dezelfde toewijding om de automotive-industrie te transformeren”, zegt Darko Dejanovic, CEO van Solera. “Daarom zijn we erg enthousiast over deze samenwerking. Het biedt een kans om grenzen te verleggen en excellentie op wereldwijde schaal te inspireren.”

Formule 1

Vanaf het komende Formule 1-seizoen zal het Solera-merk te zien zijn op de auto en de linkermouw van de coureur, pit crew overalls en team replica-kleding. Solera-branding zal ook getoond worden op de partner display trackside bij de garages en het logo zal te zien zijn op de “Hot Lap Car” van Mercedes-Benz tijdens een van de races dit seizoen. Daarnaast zal Solera toegang hebben tot de Mercedes-AMG PETRONAS Formule 1-coureurs, waaronder Lewis Hamilton en George Russell. De Solera-branding op de F1-auto van 2023 zal onthuld worden tijdens pre-season testing in februari 2023.

Toto Wolff

“Data-innovatie en de drive om de hoogst mogelijke prestaties te behalen via mensen, processen en technologie, zijn kenmerken van een succesvolle organisatie en een succesvol team”, zegt Toto Wolff, Team Principal en CEO van het Mercedes-AMG PETRONAS Formule 1-team. “We zijn verheugd Solera te verwelkomen in het team als partner, niet alleen vanwege hun reputatie als leider in hun industrie maar ook vanwege onze gedeelde overtuigingen en waarden.”
 

Mercedes-AMG PETRONAS Formule 1 team 

“Het is geweldig om Solera toe te voegen aan onze groeiende partner-familie”, zegt Richard Sanders, Commercieel Directeur van het Mercedes-AMG PETRONAS Formule 1-team. “Als leiders in onze respectievelijke sectoren zijn er veel overeenkomsten tussen onze organisaties. We zijn blij om deze samenwerking aan te gaan en ons wereldwijde publiek kennis te laten maken met het Solera-merk.”

 

Over Solera

Solera is wereldleider op het gebied van software-as-a-service, data en services voor het beheer van de levenscyclus van voertuigen. Via vier bedrijfstakken - voertuigclaims, voertuigreparaties, voertuigoplossingen en fleet-oplossingen -
is Solera de thuisbasis van vele toonaangevende merken in het voertuiglevenscyclus-ecosysteem, waaronder Identifix, Audatex, DealerSocket, Omnitracs, LoJack, Spireon, eDriving/Mentor, Explore, CAP HPI, Autodata en anderen. Solera stelt haar klanten in staat om te slagen in het digitale tijdperk door hen een "one-stop-shop"-oplossing te bieden die hun activiteiten stroomlijnt, datagestuurde analyses biedt en de klantbetrokkenheid verbetert, wat volgens Solera klanten helpt de verkoop te stimuleren, klantbehoud te bevorderen en winstmarges te verbeteren. Solera bedient wereldwijd meer dan 300.000 klanten en heeft partners in meer dan 100 landen. Ga voor meer informatie naar www.solera.com.

afbeelding van Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie