Luxe meets spierballen: de nieuwe PEUGEOT 508

Luxe meets spierballen: de nieuwe PEUGEOT 508

Redactie Baaz

Met de nieuwe lage en compacte constructie, een nieuw, scherper en gespierder exterieurdesign en het interieur belooft de nieuwe PEUGEOT 508 een intense rijbeleving.

Na tien jaar lang te zijn gedaald kent de Europese markt van het D-segment, de afgelopen vier jaar een stagnatie. Ondanks de druk door de toename van het aanbod en nieuwe concepten (met name SUV's) is de plotselinge stijging van de verkoop in dit segment vooral te wijten aan het aanbod van premium fabrikanten, dat vaak gevarieerder en uitgesprokener is.

Duidelijk doel voor ogen

Met die wetenschap in het achterhoofd hadden de ontwerpers van de nieuwe PEUGEOT 508 een duidelijk doel voor ogen: afstappen van de klassieke 4-deurs sedan en toewerken naar een sportiever gelijnde 5-deurs coupé.

Deze nieuwe PEUGEOT 508 nodigt uit tot reizen op hoog niveau. De kwaliteit van de gekozen materialen, zowel voor de decoratieve elementen als de bekledingen, en de zorg die is besteed aan de afwerking zorgen er samen voor dat de inzittenden vertoeven in een rustige, moderne en geraffineerde sfeer.

Moderne sfeer

Zo heeft de bestuurdersstoel (en de passagiersstoel vanaf het afwerkingsniveau Blue Lease Allure ) het AGR-keurmerk (Aktion für Gesunder Rücken) gekregen voor de ergonomie en de vele verstelmogelijkheden met, optioneel leverbaar vanaf uitvoering Active, instellingen voor de lengte en hellingshoek van de zitting, en van de lendesteun (elektrisch pneumatisch 4-traps systeem).

Deze ervaring aan boord wordt verder versterkt door interieurdetails die in hoge mate bijdragen aan de waarneembare kwaliteit en de moderne sfeer die in het interieur heerst. De keuze en het effect van de materialen, alsook de zorgvuldige assemblage van alle elementen horen zonder meer thuis in de hogere klasse.

PureTech en BlueHDi

De 508 is uitgerust met de nieuwe generatie Euro 6.d-TEMP-motoren PureTech en BlueHDi (met standaard SCR-technologie) met Best in Class CO2-emissiewaarden.

Deze prestatie is des te opvallender gezien de nieuwe technische bepalingen van de WLTP-procedure, waarbij het gehomologeerde brandstofverbruik en het werkelijke brandstofverbruik door de klant zo dicht mogelijk bij elkaar moeten liggen.

Prijs en leverbaarheid worden later bekendgemaakt.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie