Lightspeed lanceert Lightspeed Retail

Lightspeed lanceert Lightspeed Retail

Redactie Baaz

De nieuwe versie van Lightspeed Retail biedt tal van uitzonderlijke features en integratiemogelijkheden om de workflow van ambitieuze retailers te verbeteren, zodat zij zich kunnen concentreren op het runnen van hun zaak

 Lightspeed Commerce Inc. (NYSE: LSPD) (TSX: LSPD), het geïntegreerde kassa- en betaalplatform van duizenden ambitieuze ondernemers wereldwijd, kondigt vandaag de lancering aan van haar nieuwe flagship product in België en Nederland: Lightspeed Retail. Met Lightspeed’s tijdbesparende tools, prestatiegerichte inzichten en ondersteuning op maat kunnen ondernemers zich concentreren op hun kerntaken. Daarmee is Lightspeed Retail bij uitstek de oplossing voor retailers die zich willen onderscheiden in het huidige, complexe retaillandschap.

“Ondernemers in de detailhandel worden met allerlei uitdagingen en innovaties geconfronteerd, waaronder de niet meer weg te denken invloed van omnichannel retail, waarbij online en fysieke verkoopstrategieën naadloos in elkaar overgaan”, zegt Liam Crooks, Managing Director van Lightspeed in de EMEA-regio. “Retailers moeten hun activiteiten over verschillende kanalen en fysieke locaties managen en aansturen. Met de nieuwe versie van Lightspeed Retail, die we nu in Nederland en België lanceren, bieden we een reeks tools aan die omnichannel-processen stroomlijnen. Ondernemers kunnen zich op deze manier meer focussen op het runnen van hun zaak. Daarbij zijn nu ook alle functionaliteiten in één platform geïntegreerd, waardoor we nog beter in staat zijn om ons product continu te optimaliseren.”

Lightspeed Retail biedt de volgende functionaliteiten voor omnichannel retailers:

  • B2B Catalogus: Retailers in de fietsbranche krijgen toegang tot voorraadinformatie van leveranciers, zodat ze hun productmanagement beter kunnen stroomlijnen. In de toekomst zal deze tool ook beschikbaar worden gemaakt voor andere sectoren. 
  • Scanner App: Applicatie die iOS en Android apparaten transformeert in krachtige tools voor voorraadbeheer.
  • Prijsmanagement: Vergroot marges en stelt retailers in staat hun prijzen snel en eenvoudig aan te passen. 
  • Advanced Marketing: Met de uitgebreide omnichannel marketingsuite kunnen retailers moeiteloos hun klantenbasis uitbreiden met e-mailmarketing, loyaliteitsprogramma's, social media en review-tools.
  • Verbeterde eCom: Nieuwe en verbeterde rapportages en funnel-management maken online opschalen en internationaal uitbreiden makkelijker. 
  • Gebruikersmachtigingen: Dankzij de verschillende niveaus van toegang tot het systeem hebben werkgevers en teamleden inzicht in de onderdelen van het bedrijf die voor hen relevant zijn, waardoor ze hun werkzaamheden kunnen optimaliseren.

“Lightspeed’s geïntegreerde platform maakt ondernemen minder complex voor retailers. Mede door ondersteuning te verbeteren, boekhouding te vereenvoudigen en waardevolle inzichten te verschaffen met nauwkeurige rapportages, te raadplegen vanaf iedere locatie op elk moment”, vervolgt Crooks.

In-store tools zoals de Lightspeed Scanner App maken het tijdens het ontvangen en uitvoeren van bestellingen eenvoudiger om producten te scannen en voorraadgegevens te updaten. De Advanced Marketing module van Lightspeed Retail verbindt verkoopdata met unieke klantprofielen, waardoor waardevolle inzichten ontstaan die het mogelijk maken marketing en sales te optimaliseren, zowel online als in-store: 

  • Geavanceerde klantsegmentatie: ondernemers krijgen meer inzicht in wie hun klanten zijn en wat hun winkelgedrag is.
  • Naadloos verbonden in-store en online marketing: verkoopdata van webshop en winkelvestigingen kunnen worden gesynchroniseerd, en vervolgens gelinkt aan unieke klantprofielen.
  • Effectieve en meetbare marketingcampagnes: alle data kunnen slim ingezet en nauwkeurig gevolgd worden om gerichte aanbiedingen te doen met gepersonaliseerde, door AI ondersteunde campagnes.

“Chocolate Stories” profiteert van Lightspeed omnichannel ervaring

Marleen Kelder en Peter Zwaans openden in juni Chocolate Stories in Deventer, een bijzondere cadeauwinkel waar ze chocolade verkopen vormgegeven als boek, een concept dat ze hebben uitgekozen omdat het past bij het imago van Deventer als boekenstad. Ze werken sinds de opening van hun winkel al met de nieuwe versie van Lightspeed Retail. 

Peter: “Voor onze winkel was het belangrijk om zowel het kassasysteem als de online omgeving met elkaar te laten communiceren. We willen graag al onze data en CRM-gegevens in hetzelfde systeem kunnen vinden. We hebben gekozen voor Lightspeed omdat voor ons de ervaring in de winkel centraal staat. De service ervaren we als prettig, en Lightspeed Retail is een intuïtief systeem waarmee we productbundels en acties gemakkelijk kunnen verwerken.” 

Naast Chocolate Stories maken retailers van over de hele wereld al gebruik van het nieuwe platform van Lightspeed Retail, waaronder: Playbill, Arctic Spas, Ildico, Elite Supps, Leica Camera, Imagine Exhibitions, Dr. Barbara Sturm, Filson Canada, Melissa Joy Manning en W Cosmetics.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie