Juni ondergaat rebranding en introduceert nieuwe productfuncties

Juni ondergaat rebranding en introduceert nieuwe productfuncties

Redactie Baaz

Juni, de financiële partner voor ecommerce-bedrijven, gaat vandaag de volgende groeifase in. Met een verdubbeling van het aantal klanten en een stijging van de kaartuitgaven per kwartaal in het afgelopen jaar, evenals een teamuitbreiding van 644% in 2021, is Juni niet van plan om gas terug te nemen. Binnen een jaar na de lancering van het platform, komt Juni nu uit de bètafase. Het bedrijf introduceert nieuwe productfuncties en integraties, maar ook een rebranding nu Juni zijn aanbod in Europa uitbreidt.

Juni's platform brengt fysieke en digitale betaalkaarten, creditcards, boekhouding, financiële analyses en digitale reclameplatformen samen. Met als doel ondernemers
een duidelijk en volledig beeld te geven op al hun uitgaven. Naar verwachting zal de onlineverkoop in 2025 uitkomen op 7,4 biljoen dollar. Dit biedt enorme groeimogelijkheden en wijst op een duidelijke vraag naar een op maat gemaakte oplossing om bedrijven te helpen opschalen.

Ter gelegenheid van de lancering introduceert Juni:

  • Naast GBP en Euro biedt Juni nu ook betaalrekeningen en -kaarten in USD, de meest gevraagde functie door klanten. Met de USD-rekeningen van Juni kunnen ecommerce-bedrijven en digital marketeers hun financiën nu nog beter optimaliseren, door zoveel digitale USD Mastercard-kaarten te gebruiken als nodig is.
  • Een nieuwe integratie met Google Ads waarmee een naadloze ervaring wordt geboden die veel tijd en rompslomp bespaart. Deze integratie maakt real-time inzichten in Google Ads-uitgaven mogelijk, evenals geautomatiseerde factuurverwerking en het genereren en matchen van betalingsbewijzen voor drempelbedragen.
  • Een nieuw merk met een krachtige visuele identiteit en een frisse website, logo en kleurenpalet om de merkidentiteit van Juni vast te leggen. Bovendien lanceert Juni "Bye bye bank", een creatieve campagne die de frustraties van ecommerce-bedrijven in hun contact met traditionele banken tot leven brengt via een reeks reclamespots en opvallende print- en buitenreclames op belangrijke locaties in heel Europa.

Met zijn cashback op alle uitgaven, heeft Juni in totaal al meer dan 1 miljoen euro uitbetaald. Daarnaast heeft het bedrijf de ambitie om het komende jaar 10 miljoen euro aan cashback uit te betalen om bedrijven te helpen bij hun groei.

"Wij zijn bekend met de uitdagingen waarmee ecommerce-bedrijven worden geconfronteerd, omdat wij ook dezelfde frustraties hebben ervaren", zegt Samir El-Sabini, medeoprichter en CEO van Juni. "Dat is waarom we Juni hebben opgericht. We hebben deze problemen aangepakt en er een product van gemaakt. Het is onze passie om een nieuwe manier van financiën te creëren. We willen onze klanten de juiste integraties, functies en inzichten bieden, zodat ze betere zakelijke beslissingen kunnen nemen en op grote schaal kunnen werken. Deze lancering is een ongelooflijk trots moment voor ons en we zijn enthousiast om onze groei voort te zetten samen met onze geweldige klanten."

Juni integreert met het boekhoudprogramma Moneybird en banken zoals ABN AMRO, ING, Rabobank en Bunq naast 14 andere Nederlandse banken. Dit stelt bedrijven in staat om een compleet overzicht te krijgen van hun betalingen vanuit het platform van Juni.

Met zijn alles-in-één-oplossing, afgestemd op de specifieke behoeften van een razendsnel groeiende markt voor ecommerce en digital marketing, heeft Juni tot nu toe meer dan 76 miljoen dollar aan financiering ontvangen. Belangrijke investeerders zijn onder andere EQT, partners van DST Global, Felix Capital en Cherry Ventures, naast gerenommeerde angel investors en bestuursleden van zeer succesvolle fintechs en ecommerce-bedrijven zoals iZettle, Klarna en NA-KD. Bovendien heeft Juni haar personeelsbestand in een hoog tempo uitgebreid, met als resultaat dat het bedrijf de snelst groeiende fintech-startup van 2021 was in Europa. Momenteel zijn er werknemers in 30 landen, en omdat Juni niet van plan is om te stoppen met groeien, is het doel om het personeelsbestand met 200% op jaarbasis te laten groeien. Zo zullen er tegen 2022 meer dan 140 extra werknemers aangetrokken worden.

Ontdek hier meer over Juni's aanbod.

Over Juni
Juni is in 2020 opgericht in Göteborg en streeft ernaar de financiële partner voor ecommerce-bedrijven te worden. Het platform stelt ecommerce-bedrijven in staat om betere beslissingen te nemen, te groeien en het volledige potentieel van ecommerce te ontketenen. Met Juni, kun je je hele bedrijf vanuit één plek volgen: een op maat gemaakte online ruimte. Voor meer informatie, ga naar juni.co.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie