Hubba Bubba en Extra betreden kauwgommarkt Nederland
Mars Wrigley introduceerde maandag twee van haar populaire kauwgommerken, Extra en Hubba Bubba, in Nederland. Met deze uitbreiding zet het bedrijf in op groei en brengt het bedrijf een nieuwe categorie smaken en ervaringen naar de Nederlandse kauwgommarkt, om consumenten meer keuze binnen het bestaande aanbod te bieden en in te spelen op de behoeften van een jongere doelgroep.
Vanaf vandaag zijn Extra en Hubba Bubba verkrijgbaar bij diverse supermarkten waaronder Albert Heijn, tankstations en andere verkooppunten in een breed scala aan smaken, waaronder de verfrissende Peppermint, de verrassende Bubblemint en de vernieuwende Strawberry Lemon. Mars breidt het portfolio in Nederland uit om groei te realiseren, met focus op de zogenoemde ‘Transaction Zone’. Dit is de plek waar consumenten afrekenen en waarnaast de bekende chocolademerken ook nu ook kauwgom wordt aangeboden. De beschikbaarheid zorgt ervoor dat consumenten op elk moment en op elke plek kunnen genieten van de ervaring die het kauwen van Extra en Hubba Bubba biedt. Extra is wereldwijd het nummer één kauwgommerk en staat bekend om de langhoudende smaak.
Introductie
Kauwgom is meer dan een frisse adem. Het is een manier om een moment voor jezelf te pakken: een korte pauze om te focussen op een proefwerk, het halen van een deadline of tot jezelf te komen wanneer de kleine stressmomenten van het leven zich opstapelen. De introductie van Extra en Hubba Bubba wordt ondersteund door een campagne die zich focust op het tot rust brengen van je innerlijke stem. Ook de marketingcampagne, gericht op jongeren, is per direct overal te zien. Jongeren kauwen 3x zoveel kauwgom als dertig plussers. Bovendien nemen druk en spanningen enorm toe in de tienerjaren, maar het brein is nog niet dusdanig ontwikkeld dat tieners hier goed mee om kunnen gaan.
Laura Luijten, Strategic Demand Director Mars Nederland: 'Kauwgom is meer dan alleen een verfrissende snack; het kan een hulpmiddel zijn voor moodmanagement. Deze benadering stelt ons in staat om een andere positie in te nemen op de markt, en we zijn ervan overtuigd dat onze producten een positieve impact hebben op de manier waarop kauwgom ervaren wordt. Ik ben trots op het team en op de klanten voor het in ons gestelde vertrouwen.'
Kauwgomoorlog
De introductie van Extra en Hubba Bubba wakkeren een oude 'kauwgomoorlog' aan. Extra gaat concurreren met merken als Mentos en Smint, maar vooral Hubba Bubba komt een oude bekende tegen. In de jaren '80 vocht Hubba Bubba met Bubblicious (en Bubble Yum) om de titel 'grootste kauwgommerk'. Bubblicious komt, net als Mentos en Smint, van het Nederlands-Italiaanse bedrijf Perfetti Van Melle, en is dus al langer in Nederland te vinden. Gaan we een herhaling van de Bubble Gum Wars zien?