Het succes van flyeren

Redactie Baaz
Nog steeds blijken flyers zeer geschikt om reclame voor producten en diensten te maken, al is de mate van succes wel afhankelijk van de doelgroep die je wilt bereiken. De kleine, papieren folders leken door de opmars van de online reclame uit de gratie, maar niets blijkt minder waar.

Niet te veel informatie geven

Uitermate belangrijk is dat een flyer meteen de aandacht grijpt. Mensen die een flyer krijgen moeten meteen geboeid zijn. Dit kun je bereiken door te kiezen voor een opvallende vormgeving, bijzondere kleuren of door te kiezen van een flyer in een speciale vorm. De fout die veel mensen die flyeren nog wel eens willen maken is dat ze te veel informatie willen geven op de toch beperkte ruimte. Zorg dat je de vooral de hoofdzaken benoemt en dat juist die vooral benadrukt worden. Vergeet zeker ook de contactgegevens niet. Ook belangrijk is wie de flyers gaat verspreiden. Gebleken is dat als mensen die passen bij je doelgroep en die geloven in je product of dienst beter in staat zijn de minifolders te overhandigen. Per post laten verspreiden of kiezen voor het verspreiden samen met andere reclame die aan huis bezorgd wordt, is ook een optie.

De kosten van flyeren zijn laag

Hoewel er altijd mensen zijn die een flyer snel bij het oud papier zullen doen, hebben de folders vaak toch een behoorlijke mate van omloop. Ze worden vaak overal neergelegd en zelfs als mensen de flyer verliezen, is de kans groot dat de folders alsnog bij iemand anders onder ogen komt. Besef bovendien dat het aanbieden van bijvoorbeeld een korting door gebruik van een flyer vaak erg succesvol is. Grootste voordeel aan deze manier van reclame maken zijn wel de kosten, die zijn namelijk laag. Helemaal als je zelf flyers kunt maken en je ze zelf verspreidt of dat samen met familie en vrienden doet ben je vaak spotgoedkoop uit. Flyeren is dus zo gek nog niet.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie