We stellen ze aan je voor...

Groene startups excelleren tijdens Let it Grow DemoDay

MVO
Redactie Baaz
22 maart nemen acht deelnemende startups en artist-in-residence uit vijf verschillende landen tijdens de Let it Grow DemoDay het publiek mee in de ontwikkeling van de sierteeltsector op het gebied van augmented reality, new consumer products, social media en het tegengaan van verspilling in de bloemen- en plantenketen.

Silke Tijkotte, founder van Let it Grow, presenteert op de DemoDay tevens het boek ‘How to Let it Grow’. In dit inspiratieboek laten teamleden van Let it Grow zien hoe zij voor een corporate als Royal FloraHolland een innovatieplatform in de bloemen- en plantensector hebben opgezet. Dat doen zij door in dialogen de zes rollen te beschrijven die nodig zijn om zo’n ambitieus project aan te sturen:

Het gaat om de volgende deelnemers: Flower Family (foto), Bloemenstorm, Bloombox Club, Bloesembar, 3co, Clorofille, Mama Botanica, Blumixx en Elspeth Diederix. Deze Artist-in-residence werkt aan the Miracle Garden, een bloemwonder dat medio april in het stadsbeeld zal verschijnen en 19 mei officieel geopend wordt.

Let it Grow

Let it Grow is een ambitieus, internationaal georiënteerd innovatieplatform dat is ontwikkeld vanuit Royal FloraHolland, ‘s werelds grootste bloemen- en plantenveiling. Om aansluiting te vinden bij een veranderende wereld, heeft Let it Grow zich de afgelopen twee jaar ingezet om de waarde van bloemen en planten te communiceren en innovatie binnen de sierteeltsector aan te jagen.

Belangrijk onderdeel van Let it Grow is het vijf maanden durende Incubatie Programma. Hierin krijgen startups, die op innovatieve manieren werken met bloemen en planten, financiële en bedrijfsondersteunende begeleiding in de groei van hun bedrijf.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie