Google-gitaar kost bedrijven miljoenen

Redactie Baaz
Het bedrijfsleven heeft miljoenen verloren als gevolg van de online Google-gitaar.

Als eerbetoon aan de verjaardag van wijlen gitaarbouwer Les Paul konden bezoekers van Google op 9 en 10 juni online gitaar spelen op het logo. Door deze doodle bleven de ruim 740 miljoen bezoekers volgens Extreme Tech 26 seconden langer op de homepage van de zoekmachine dan gemiddeld. In totaal werd er dus 10,7 miljoen uur langer op Google doorgebracht.

Bovenstaande gegevens vulden de onderzoekers aan met het uitgangspunt dat een werknemer gemiddeld 17,50 euro per uur verdient. Volgens de berekening van Extreme Tech heeft dit bedrijven wereldwijd dus ruim 190 miljoen euro gekost. Het maken van het interactieve logo zou echter 'slechts' tienduizend euro hebben gekost.

Wie in de twee dagen dat de gitaar online stond geen tijd heeft gehad om wereldwijd succes te boeken, hoeft niet getreurd te zijn. Door het succes van het programma heeft Google de gitaar permanent aan de doodle-lijst toegevoegd. En wie wel tijd heeft gehad maar het ritmegevoel nog steeds niet te pakken heeft; inmiddels zijn er ook online lessen te volgen met onder meer nummers van The Beatles en Led Zeppelin en de titelsong van Star Wars.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie