Gezocht: enthousiaste koper voor studentenbedrijf
BoomBell: voor de gelukkige koper

Gezocht: enthousiaste koper voor studentenbedrijf

Redactie Baaz

Dit jaar won Boombell de prestigieuze Baaz Persprijs. Nu zoekt het studentenbedrijf een koper om BoomBell te redden. Wij namen contact op met wat prangende vragen.

De BoomBell, dat klinkt spannend. Wat is het precies?
‘Voor het project van Stichting Jong Ondernemen moesten we een eigen bedrijf starten. We wilden een handsfree speaker te maken voor op de fiets, de BoomBell. Later besloten we in te springen op de sociale aspecten van de BoomBell, namelijk het delen van muziek en het kunnen bouwen van een (klein) feestje.’

Deze lente stonden jullie in de finale van de verkiezing Beste Studentenbedrijf 2011, hoe is het jullie sinds de finale vergaan?
‘Wij zijn voornamelijk onze verkoop gaan afronden. Omdat we tijdens het project zeer weinig tijd hadden voor onze opleiding, moesten wij na de finale ook een flinke inhaalslag maken om de vakken te halen. Verder zijn wij nu bezig met het afronden van het project BoomBell. We hebben besloten niet door te starten en op zoek te gaan naar een koper van ons idee.’

Jullie gaan zelf niet met het product door, waarom niet?
‘Afgelopen jaar hebben we wel geleerd dat je voor ondernemen veel tijd nodig hebt en dat je dat maar heel lastig kunt plannen. We willen een kwalitatief hoogwaardig product afleveren waardoor wij met zijn allen het laatste halfjaar veel moesten opofferen. Omdat wij het nog drukker krijgen met onze opleiding zijn wij bang dat wij de hoge kwaliteit, die we van onszelf eisen, niet kunnen bewerkstelligen.’

Wat willen jullie nu met de BoomBell gaan doen?
‘Wij willen het idee verkopen aan iemand die net als wij enthousiast is om de BoomBell door te zetten. Wij hebben het namelijk met veel plezier in de markt gezet en zouden het jammer vinden als er uiteindelijk niks mee gebeurt. Daarnaast hebben wij al vele mogelijkheden bedacht om van de BoomBell het product te maken dat met geen ander product te vergelijken is. Door zoveel mogelijk bekendheid te genereren voor de BoomBell hopen we een potentiële koper van de BoomBell net zo enthousiast maken voor de Boombell als wij zijn.’

Hoe gaat dat praktisch in zijn werk?
‘Ons product is (voor zover mogelijk) vastgelegd. Zo hebben wij ons ontwerp vastgelegd en zijn wij in het bezit van de productietekeningen van de BoomBell. Ook hebben wij de promotiemiddelen zoals een website, Facebook pagina en Twitter account vastgelegd. Daarnaast wordt op dit moment de laatste hand gelegd aan een herontwerp van de BoomBell om hem nog makkelijker te produceren. Dit is allemaal over te dragen.’

Hebben jullie verstand van de verkoop van een bedrijf?
‘Zelf hebben we er (nog) geen verstand van, maar we hebben wel ideeën en gelukkig een hoop mensen (de KvK, ouders, kennissen, het netwerk dat wij hebben opgedaan via de evenementen van Jong Ondernemen) die ons kunnen ondersteunen met de verkoop en prijsbepaling. Ook dit is een moment waar wij veel van zullen leren.’

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie