ESN betreedt Nederlandse markt met productlijn bij Albert Heijn
Het populaire Duitse merk ESN (Elite Sports Nutrition) is sinds kort verkrijgbaar in Nederland bij Albert Heijn. De lancering omvat een productlijn van vijftien producten in meer dan duizend Albert Heijn-supermarkten, 79 AH to go-locaties én op AH.nl. Het is de eerste keer dat de supplementen van ESN in de Nederlandse schappen te vinden zijn. Met deze stap introduceert ESN zijn hoogwaardige, in Duitsland geproduceerde sportvoeding bij een breed publiek.
Sinds ESN in 2022 de Nederlandse markt betrad via directe online verkoop, is het merk enorm snel gegroeid en behoort het tot de drie grootste sportvoedingsmerken in Nederland. Die groei is te danken aan de kwaliteitsstandaard waarop ESN is gebouwd, wat het merk in Duitsland tot marktleider heeft gemaakt.
Een aantal van de bestverkochte ESN-producten die bij Albert Heijn verkrijgbaar zijn:
- Isoclear (smaken Peach Ice Tea, Strawberry Lime)
Eiwitpoeder voor spieropbouw en -onderhoud, met de heldere, lichte textuur van limonade. Ideaal om je eiwitinname te verhogen.
Eiwit en cafeïne in één heerlijk drankje, voor een eiwitrijke boost.
Romig eiwitpoeder met volle smaak en veel mogelijkheden. Ideaal voor shakes, havermout, bakrecepten en meer.
- Designer Protein Bar (o.a. smaken Dark Cookie, Peanut Caramel)
Een heerlijke, eiwitrijke reep voor iedereen die van sporten, bewust eten én chocolade houdt.
Hoogwaardige, zorgvuldig geteste producten

Wat ESN uniek maakt, is dat alle producten worden ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland, met volledige controle over de samenstelling en het productieproces, gestoeld op bijna twintig jaar wetenschappelijk onderzoek. ESN gebruikt alleen hoogwaardige, zorgvuldig geteste ingrediënten die doen wat ze beloven. Zo levert het merk sportvoeding die niet alleen professionele atleten ondersteunt, maar ook iedereen met een sportieve levensstijl helpt om elke dag nét iets meer uit zichzelf te halen.
"ESN staat voor premium kwaliteit en een heerlijke smaak," zegt Mats van Egmond, Country Lead van ESN Nederland. "We ontwikkelen en produceren al onze producten zelf in Duitsland en doen dit samen met onze brand ambassadors, waaronder topsporters als Wesley Vissers. We geloven in co-creatie: voor elke nieuwe productlancering testen we de producten met professionele atleten en hun coaches. Hun prestaties zijn ons bewijs.”
Voor het eerst in de fysieke schappen

De retail-lancering bij Albert Heijn-winkels speelt een sleutelrol in de omnichannel groeistrategie van ESN. “Albert Heijn biedt ons bereik, relevantie en zichtbaarheid," aldus Philipp Markmann, General Manager bij ESN en voorheen Chief Marketing Officer L’Oréal. “Samen maken we sportvoeding een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven van de Nederlandse consument, en dragen we bij aan meer kennis en bewustwording rondom voeding en prestaties - met de nadruk op zowel kwaliteit als smaak.”