e-bot7 sluit deal met Allshoes Safety Footwear

e-bot7 sluit deal met Allshoes Safety Footwear

Redactie Baaz

e-bot7, onderdeel van LivePerson, mag Allshoes Safety Footwear tot haar klantenkring rekenen. Allshoes, één van de meest innovatieve specialisten op het gebied van moderne veiligheidsschoenen, gaat haar klantenservice in de e-commercesector sterk uitbreiden en professionaliseren met behulp van e-bot7. Met de implementatie van Conversatie-AI (een geautomatiseerd dialoogsysteem) neemt Allshoes een volgende stap in digitalisering. Voor e-bot7 markeert deze deal een belangrijke stap in hun groeistrategie voor de Benelux.

Fred van Westerop, Country Manager voor e-bot7 in de Benelux, licht toe: “Toen we de relatief nieuwe markt van innovatieve Conversatie-AI betraden, zochten we naar vernieuwende klanten met een duidelijke visie en bedrijven die de klant centraal stellen. We zijn daarom heel blij dat we nu samenwerken met Allshoes. We zijn ervan overtuigd dat we onze succesformules kunnen combineren en samen de e-commerce sector blijvend kunnen veranderen met de inzet van Conversatie-AI.”

Hybride model dat het beste van menselijke en kunstmatige intelligentie combineert

De slimme chatbot van e-bot7 is nu als eerste beschikbaar op de Allshoes homepage in het Nederlands voor de B2B klanten. Binnenkort kunnen ook consumenten er gebruik van maken. Daarnaast is Allshoes bezig met de bredere uitrol van de chatbot in verschillende talen voor klanten in andere markten. Allshoes implementeerde de slimme chatbot met behulp van het hybride Agent+AI® model dat het beste van menselijke en kunstmatige intelligentie combineert, wat betekent dat de klant volledige controle heeft over of en wanneer de live klantenservice het overneemt van de chatbot. Deze technologie maakt het mogelijk om taken te verdelen op basis van teamcapaciteit, beschikbaarheid en expertise. Michiel van Kempen, Managing Director Allshoes licht toe: “Door het Conversatie-AI platform van e-bot7 hebben we onze kwalitatief goede klantenservice kunnen uitbreiden, waarmee we nu 24 uur per dag aan de behoefte van onze klanten kunnen voldoen.”

AI en chatbots gamechanger voor e-commerce en retailsector

“In de e-commerce en retailsector zijn AI en chatbots echt disruptief. Ze tillen klantervaringen naar een hoger niveau en stimuleren tevens het genereren van leads,” aldus Van Westerop. Met de opkomst van nieuwe platforms veranderen de gewoontes van consumenten en dus ook de manier waarop zij willen communiceren met een bedrijf. Klanten verwachten vandaag de dag 24/7 service op alle mogelijke kanalen en die service moet ook snel, betrouwbaar en nauwkeurig zijn. Van Westerop vervolgt: “Ons Conversatie-AI platform verbetert de klantervaring door ze naar de juiste website te leiden, de juiste klantgegevens te verzamelen en miljoenen klanten tegelijkertijd persoonlijke winkelhulp te bieden. Op deze manier kunnen bedrijven het volume van hun klantenservice snel opschalen en 24 uur per dag een betere klantervaring bieden, terwijl ze ook nog eens extra leads genereren.”

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie