Drukste dag ooit bij bol.com
Drukste dag ooit bij bol.com

Drukste dag ooit bij bol.com

Redactie Baaz
Het is bijna Kerstmis en dat betekent dat veel mensen cadeaus gaan kopen. Vaak gebeurt dat een paar dagen voor Kerst en dat heeft bol.com ook ervaren. De webwinkel vestigde namelijk op maandag 21 december opnieuw een e-commerce record.

Bol.com breekt alle records

Een aantal weken geleden ging de maandag voor Sinterklaas de boeken in als de drukste dag ooit voor bol.com, maar maandag 21 december was nóg drukker. Deze drukte zorgde voor een omzetgroei van ruim twintig procent ten opzichte van de drukste dag voor Sinterklaas, die dus ook al alle records brak. Er gingen de maandag voor Kerst ruim 350.000 artikelen over de digitale toonbank en op het drukste moment werden er elf artikelen per seconde besteld. In vergelijking met de drukste dag voorafgaand aan Kerstmis vorig jaar, is de omzetstijging zeventig procent. Volgens de webwinkel is de eindspurt van de Kerstman een nieuwe trend. De verkopen voorafgaand aan Kerstmis kwamen enkele jaren geleden niet eens in de buurt van Sinterklaas. Maar nu behoort de kerstperiode tot het hoogste piekmoment van het jaar voor bol.com.

Kerst steeds populairder

Er werden niet alleen meer artikelen besteld dan de drukste dag voor Sinterklaas, ook de besteding per artikel was meer, namelijk gemiddeld 29 euro. Dat is drie euro meer. Daniel Ropers, algemeen directeur bij bol.com: 'Het lijkt erop dat Nederland meer dan ooit de kerstaankopen online doet. Al jaren zien we dat Kerstmis steeds populairder wordt, maar nooit eerder was er sprake van zo’n grote omzetstijging ten opzichte van Sinterklaas. Dat heeft zelfs ons verrast. Het bevestigt de ontwikkeling dat consumenten tegenwoordig niet alleen de kerstcadeautjes, zoals speelgoed, parfum en sieraden online kopen, maar dat zij bol.com ook weten te vinden voor alle andere benodigdheden voor een gezellig huis in feestelijke kerstsfeer.'

Populaire cadeaus bij bol.com

Wat bestellen de consumenten allemaal online, vraag je je misschien nu wel af. Bij veel gezinnen ligt volgens de webwinkel de nieuwe cd van Adele onder de kerstboom. Het album is pas een maand uit en is nu al het meest verkochte artikel bij bol.com van heel 2015. Daarnaast zijn onder meer de Google Chromecast, parfum van NOA, gezelschapsspel 30 seconds en de cd A Head Full of Dreams van Coldplay populaire cadeaus.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie