Dit is Toyota's Coupé High Ride

Dit is Toyota's Coupé High Ride

Redactie Baaz

De C-HR is de nieuwe crossover van Toyota. De C-HR – Coupé High Rider – is een 5-zitter met een opvallend coupé-design.

Bij testsessies op de Duitse Nürburgring is het onderstel van de crossover uitontwikkeld. Om die reden nam de Toyota C-HR voor Toyota GAZOO Racing eerder dit jaar deel aan de 24 Uren van de Nürburgring. Bijzonder is het standaard Toyota Safety Sense-pakket. 

De Toyota C-HR is leverbaar als First Edition, waarbij kopers profiteren tot maximaal 1.690 euro voordeel. Op vrijdag 25 november is de Toyota C-HR bij de Toyota dealers te bewonderen.

De Toyota C-HR staat op een volledig nieuw TNGA-platform (Toyota New Global Architecture) dat designers meer vrijheid gaf tijdens de ontwerpfase. De ontwerpers zijn  uitgedaagd door Toyota topman Akio Toyoda, die een meer uitgesproken designkoers wil varen. De Toyota C-HR is hiervan de voorbode en opvallend is dat het definitieve ontwerp heel dicht bij de conceptcar is gebleven.


Het geavanceerde platform heeft nog meer in huis. Het zorgt voor 65 procent meer stijfheid in de carrosserie en een lager zwaartepunt. Achter is een multi-link wielophanging met double wishbones toegepast. Allemaal eigenschappen die het expressieve karakter van de Toyota C-HR onderstrepen.

Cockpit Coupé High Ride op bestuurder gericht 

Het interieur sluit naadloos aan op de uitdagende coupé-look van de crossover. Aandacht voor details en afwerking kenmerken het interieur en de op de bestuurder gerichte cockpit. De materialen zijn zorgvuldig gekozen, het dashboard is gelaagd opgebouwd en stijlvol afgewerkt met een lederachtige en hightech finish. Pianolakzwarte accenten geven het ruime interieur een eigentijdse en luxe uitstraling.

1.2 Turbo en 1.8 Hybride

Toyota levert de crossover  als 1.2 Turbo (85 kW/116 pk) en 1.8 Hybride (90 kW/122 pk). De 1.2 Turbo is standaard voorzien van een handgeschakelde 6-versnellingsbak en kan 1.300 kg trekken. De Turbo is ook leverbaar met All Wheel Drive, gecombineerd met een standaard automaat. De Hybride heeft  altijd een standaard automaat. Er is onder meer keuze uit een Bi-Tone of  Bi-Tone Plus versie waarbij het dak altijd in chique zwart is uitgevoerd, ongeacht de carrosseriekleur.

JBL Premium Audiosysteem op C-HR First Edition

De Toyota C-HR First Edition is extra compleet uitgerust met onder andere exclusieve 18-inch lichtmetalen velgen en een hoogstaand JBL Premium Audiosysteem met 576 Watt versterker en 9 luidsprekers, waaronder nieuwe, gepatenteerde hoorntweeters voor  een kristalhelder geluid. De First Edition – deels met lederen bekleding uitgevoerd – is beperkt leverbaar. De prijs start bij 30.560 euro voor de 1.2 Turbo.

Actieve veiligheid? Check!

De Toyota C-HR is de enige auto in zijn segment met standaard vijf actieve veiligheidssystemen; het zogenaamde Toyota Safety Sense-pakket. Het omvat een botspreventiesysteem (Pre-Collision System) met voetgangersdetectie (Pedestrian Detection), Adaptive Cruise Control, rijstrookassistentie (Lane Departure Alert met Steering Control), automatische grootlichtassistent (Automatic High Beam) en verkeersbordenherkenning (Road Sign Assist).
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie