Dit is de volledig elektrisch aangedreven Renault Master Z.E.

Dit is de volledig elektrisch aangedreven Renault Master Z.E.

Redactie Baaz

Renault Pro+ breidt het aanbod van lichte bedrijfswagens uit met de volledig elektrisch aangedreven Renault Master Z.E. – het ideale werkpaard voor emissievrije distributie in stadscentra.

Hij is ideaal voor de aflevering van goederen – last mile delivery – en ontwikkeld voor klanten die zorg voor het milieu essentieel vinden.

De Renault Master Z.E. profiteert van de expertise van Renault – Europa’s marktleider op het gebied van elektrische auto’s: hij combineert een batterij van de nieuwste generatie met een geavanceerde elektromotor met een hoge energie-efficiency. Die zorgen voor een realistische actieradius van 120 kilometer en een laadtijd van slechts zes uur om de batterij volledig op te laden. Daarmee is de Master Z.E. uitermate geschikt voor zijn taak.

Moeiteloos en veilig

Met de optionele Wide View-spiegel (om dode hoeken te verminderen), achteruitrijcamera (met een scherm ingebouwd in de binnenspiegel) en parkeersensoren wordt het manoeuvreren met de Master Z.E. moeiteloos en veilig.

Het interieur van de Master Z.E. biedt maximaal comfort voor de bestuurder en voorpassagiers en is ingericht als een mobielkantoor, met een draaibaar tafelblad en documenthouder op het dashboard en talloze handige opbergvakken.

Het R-LINK multimedia- en navigatiesysteem biedt onder meer TomTom-navigatie met stembediening en weergave van de resterende actieradius.

Groot aantal versies leverbaar

De Master Z.E. is beschikbaar in zes versies om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van klanten. Er zijn drie lengte- en twee hoogtevarianten.

De vier bestelversies bieden een laadruimte van 8 tot 13 m2 en een laadvermogen van 1 tot 1,1 ton. De laadruimte is gelijk aan die van de Renault Master met verbrandingsmotor doordat de compacte batterij onder de carrosserie past.

De laadvloer van de Master Z.E. is een van de laagste in dit segment – 54-56 cm – en de over 270 graden openslaande achterdeuren maken in- en uitladen eenvoudig. De twee chassis-cabineversies zijn er in twee lengtematen (L2 en L3). Dankzij het laadvermogen van 1.370 en 1.350 kg zijn ze geschikt voor een opbouw met een Distribox tot 22 m2.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie