Didi investeert in fietsplatform Ofo

Didi investeert in fietsplatform Ofo

Redactie Baaz
Het Chineese bedrijf Didi, de grote concurrent van taxibedrijf Uber, heeft geïnvesteerd in het gedeelde fietsenplatform Ofo. Didi investeert tientallen miljoenen dollars in deze start-up die onlangs al ruim vier miljoen dollar wist binnen te slepen.

Hoewel steeds meer Chinezen auto's aanschaffen, is dit voor veel mensen nog onbetaalbaar. Fietsen blijven daarom immens populair in grote Chinese steden. De start-up Ofo maakt het nog makkelijker om overal op de fiets te gaan.

Gedeelde fietsen

In China staan duizenden gele fietsen die je met een app gemakkelijk van het slot kan halen zodat je er mee kan fietsen. Nadat je klaar bent en de fiets weer hebt weggezet, rekent Ofo een dynamische prijs voor de afstand die je ermee hebt afgelegd.

Ofo maakt niet alleen gebruik van eigen fietsen, maar ook van fietsen van klanten. Je kan als klant je fiets beschikbaar stellen zodat deze door iedereen gebruikt kan worden. Als je dit doet kan je natuurlijk ook fietsen van andere klanten gebruiken, zodat je altijd in de buurt van een fiets bent.

Lees ook: Uber zamelt geld in om Chinese markt te veroveren

Ofo is een succes

Ofo is een succes. Elke dag wordt de app door ruim 500.000  mensen gebruikt in meer dan 20 grote steden in China. Door de investering is Didi nu de dominante mobiele transportservice in het land met in totaal ruim 400.000.000 gebruikers.

Kijk voor meer informatie op de website van Ofo

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie