De blauwe Brexit waarschuwt organisaties

De blauwe Brexit waarschuwt organisaties

Redactie Baaz
Je zult het vast niet gemist hebben: de blauwe Brexit die gisteren op het bureau van Stef Blok lag. De minister van Buitenlandse Zaken wil ondernemers met de campagne waarschuwen voor het naderende vertrek van de Britten uit de EU en de mogelijke gevolgen die daaruit volgen.

Campagne

De campagne is bedoeld voor de Nederlandse bedrijven die lange tijd niets deden om de mogelijke gevolgen van de Brexit op te vangen. Momenteel is er volop onzekerheid over de wijze waarop het Verenigd Koninkrijk de EU gaat verlaten, waardoor de interesse uit het bedrijfsleven steeds meer toeneemt bij het Brexit Loket. En dat blijkt: in de eerste acht uur na het verschijnen van de foto met het brexitbeest, werd de Brexit Impact Scan, waarmee bedrijven potentiële knelpunten in kaart kunnen brengen 5000 keer ingevuld.

Voorbereidingen Brexit

De mogelijke voorbereidingen zijn divers. Zo moeten bedrijven die exporteren naar het Verenigd Koninkrijk zorgen dat ze douanenummers aanvragen. Bovendien krijgen ze te maken met meer papierwerk en inspecties. Bedrijven die het gevoel hebben geen directe banden te hebben met Britse bedrijven, doen er verstandig aan de volledige productieketen af te lopen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie