De AI-transitie: hoe speel je er op in?
In de Baaz Overstapgids kijken we naar elke vorm van transitie, veranderingen en aanpassingen waar we mee te maken kunnen krijgen. Eén onderwerp kan daarin absoluut niet missen: AI. Kunstmatige Intelligentie kruipt zijn weg in alle facetten van onze maatschappij, zowel persoonlijk als op de werkvloer. AI niet omarmen is dan ook eigenlijk geen optie meer, weten ze ook bij Corefocus.ai. In het nieuwste Baaz Magazine leggen ze uit hoe je de stap van implementatie nu kan maken en écht waarde kan creëren.
Volgens Corefocus kunnen bedrijven niet meer wachten met de integratie van AI. Met steeds meer regelgeving als de Europese AI Act, stijgt de druk duidelijkheid, transparantie en geletterdheid rondom het onderwerp te creëren. Het probleem is alleen dat veel bedrijven met losse AI-experimenten en probeersels tot oplossingen proberen te komen. Zij pleiten juist voor een gestructureerde strategie, waarmee concurrentievoordeel waargemaakt moet worden. Kijk maar naar eerdere digitale transformaties: bedrijven die maar geen website wilde maken verloren vaak hun voordeel, en deed je niet mee op sociale media, dan zakte je ook in de zee van concurrenten. En nu staan we, volgens Corefocus, dus weer op zo’n keerpunt.
Leuke ideeën natuurlijk, maar hoe maak je het nou waar? Geen zorgen, daar heeft Corefocus een plan voor. In de Baaz Overstapgids vertellen ze onder andere:
- Hoe je hun driestapsstrategie kan gebruiken bij het integreren van AI in je organisatie,
- In welke situaties AI nou het verschil kan maken, inclusief voorbeelden,
- Hoe je omgaat met weerstand vanuit werknemers, die bijvoorbeeld voor hun baan vrezen door AI
Bij dat laatste punt benadrukt Corefocus dat AI mensen ook zeker niet moet gaan vervangen. Alles gaat om optimalisatie, vooruitgang, groei, en dat doe je niet zonder collega’s.
Dit alles, en natuurlijk nog veel meer, lees je allemaal in de Baaz Overstapgids. Haal hem nu online of wordt abonnee!