Start-up komt met 'VR per post’-concept

VRgifts: stuur je klant een virtual reality-cadeau

Bart Remmers
Een Nederlandse start-up VRgifts biedt bedrijven de mogelijkheid om werknemers en zakenrelaties per post te verrassen met virtual reality-ervaringen.

De introductie van VRgifts door de gelijknamige start-up betekent volgens de oprichters een doorbraak van virtual reality in Nederland – en daarbuiten. Niet eerder werd er volgens de start-up een dergelijk ‘VR per post’-concept gerealiseerd. Het product bestaat uit een eenvoudig in- en uit te vouwen VR-bril en een te downloaden app. Samen zorgen ze voor een bijzondere 3D-beleving.

Gaaf product

Een succesvolle proef eerder dit jaar deed VRgifts besluiten het aanbod te verbreden en nu breed in de markt te introduceren. 'Wij zijn er trots op om de eerste te zijn,' zegt Jelle van Dijk, eigenaar van VRgifts. 'Maar veel belangrijker is dat we hiermee een ontzettend gaaf product in de markt zetten. In de bijna tweehonderdjarige geschiedenis van de postkaarten is dit echt de volgende stap. We bieden het bedrijfsleven nieuwe – en originele – kansen.'

De VR-ervaring is per gebruiker te personaliseren. De verzender maakt op www.virtual-reality.nl eerst de keuze voor de gelegenheid en kan daarna eigen (bedrijfs)foto’s en een persoonlijke boodschap toevoegen. De cardboard bril is vanwege zijn gewicht en handige vouw eenvoudig én goedkoop te versturen en biedt ruimte aan elke gangbare smartphone. 

Laagdrempelig

Bedrijven kunnen er ook voor kiezen een virtualreality-omgeving op maat te laten maken. Van Dijk: “Dit is waardevol bij diverse communicatiemomenten, zoals de introductie van een nieuw product of de presentatie van een nieuw bedrijfsgebouw.” 

De relatie die het presentje ontvangt, wordt na het downloaden van de app ondergedompeld in een verrassende en unieke virtualreality-omgeving. 

VRgifts Nederlandse start-up

De Nederlandse start-up VRgifts maakt deel uit van Serious Game Media, een seriousgamingbedrijf in het Zuid-Hollandse Bergschenhoek. SGM ontwikkelt onder meer gameconcepten en valt onder de Artihove Group, een groep bedrijven die zich heeft gespecialiseerd in creativiteit, spiritualiteit en IT.
 

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart