Van Straaten: focus op e-commerce verschuift naar geïntegreerde mix

Redactie Baaz
In de afgelopen jaren lag er bij retailers veel nadruk op e-commerce. Echter is de aandacht voor offline communicatie juist sterker dan ooit, aldus Niek van Straaten. Hij is CEO bij Van Straaten, specialist in visuele offline communicatie en marktleider op dat gebied.

Persbericht:

Niek van Straaten, CEO bij Van Straaten: 'In de afgelopen jaren is e-commerce een ongelofelijke hype geweest. Iedere retailer heeft zijn aanbod nu ook online staan, maar inmiddels blijkt dat de offline ervaring net zo belangrijk is.' Volgens hem zijn offline ervaringen in een winkel minstens net zo belangrijk voor een retailer als e-commerce ervaringen: 'Consumenten winkelen overal. Of ze nu op de bank met een iPad zitten of op straat lopen. Online delen ze, lezen reviews en vragen ze vrienden om hun mening. Offline zoeken ze juist het product in de winkel op, willen ze het merk zelf ervaren, de winkels zien. Beide zijn belangrijk voor de toekomst van het merk. De opdracht voor de retailer is de optimale balans hiertussen te vinden.'

Alleen het beste is goed genoeg

De trend om een optimale offline ervaring te geven, vertaalt zich door naar de opdrachten die er bij Van Straaten binnenkomen. Van Straaten: 'De winkel van de retailer moet er mooi uitzien. Onze klanten willen logischerwijs de beste kwaliteit voor zo weinig mogelijk geld. Ze nemen niet zomaar meer genoegen met minder. Het is een zeer competitieve markt. Je moet continu het onderste uit de kan halen, precies de reden waarom we investeren op innovatieve projecten.' Het budget speelt hierbij een belangrijke rol, aldus Van Straaten. 'We merken dat onze klanten voorzichtiger zijn met hun budgetten. Er wordt bezuinigd op allerlei potjes, maar desondanks blijft offline visuele communicatie stand houden. De retailers zijn zich ervan bewust niet in te kunnen leveren op het gebied van kwaliteit, ze willen hun klantervaring intact houden.' Over de toekomst, is hij dan ook duidelijk: 'De mix tussen offline en online is het belangrijkst. We adviseren onze klanten hun communicatie zoveel mogelijk af te stemmen en overeen te komen, om de klant zo goed mogelijk kennis te laten maken met het merk.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie