Social media steeds meer gebruikt in het mkb

Redactie Baaz
Het midden- en kleinbedrijf haalt ook via social media steeds vaker opdrachten binnen, zo meldt een onderzoek onder tweeduizend ondernemers. Vooral Twitter blijkt een succesvol medium.

Ondernemers uit het mkb nemen social media steeds serieuzer, zo blijkt uit een onderzoek van adviesbureau MKB Adviseurs en GIBO Groep / Flynth. Onder tweeduizend ondernemers hielden zij een jaarlijkse ondernemersenquête waarin onder andere werd gevraagd naar het gebruik van social media.

Van de ondervraagden blijkt veertig procent een Facebook-account bij te houden. De helft van de mkb-ondernemers is zelfs actief op LinkedIn. Met 28 procent blijft Twitter nog steeds achter.

De aanwezigheid op de sociale netwerken is geen toeval: deze sociale netwerken zorgen steeds vaker voor daadwerkelijke opdrachten. Vooral Twitter is daar een goed medium voor: twintig procent van de ondervraagden gaf aan dat ze via Twitter opdrachten binnenhaalden. Facebook en LinkedIn zijn hier net wat minder geschikt voor.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie