Nieuw: relaxdrankje Chillcat eigenwijze tegenhanger van Red Bull

Nieuw: relaxdrankje Chillcat eigenwijze tegenhanger van Red Bull

Redactie Baaz

Gepokt en gemazeld bij Red Bull lanceert Maurice Moll een tegenhanger van het energiedrankje: Chillcat.

Alles begint met een succesvol concept. Wanneer dat werkt, kun je eindeloos uitbreiden en je winst vergroten. Dat is het idee van veel ondernemers en op eenzelfde wijze ging Maurice Moll te werk. Hij is oud-werknemer bij Red Bull, een drankje dat groot werd door de verkwikkende werking en de enthousiasmerende reclamecampagne.

Met het omgekeerde moet het ook lukken, dat moet Maurice, ex-werknemer van Red Bull, gedacht hebben. Hij lanceert Chillcat, een drankje dat in plaats van energie te geven, juist rustig maakt. Een relaxdrankje dus.

Is er animo voor zo'n drankje op een markt waar al zoveel frisdranken te koop zijn? ‘Chillcat is niet zomaar een nieuwe frisdrank. Van ons drinken word je relaxed. De basis van het drankje bestaat uit groene en witte thee en granaatappel. Daarnaast mogen wij het “Ik Kies Bewust”-logo voeren', vertelt de Groningse ondernemer aan het Financieele Dagblad.

Chillcat ligt in Nederland bij de AH to go, Albert Heijn XL, C1000, Spar, in meerdere benzinestations een sportschool en in de kantines van onderwijsinstellingen. Bovendien kun je het drankje vinden in de Makro's en Carrefour's van Bulgarije. Dat de blikjes bij de consument in de smaak vallen is moeilijk te ontkennen: in korte tijd verkocht Maurice al 500.000 stuks. Dat komt neer op een omzet van 500.000 euro en dat is geen slecht begin. De 45-jarige bedenker heeft echter nog grootse plannen: ‘Eind 2012 verkopen wij een miljoen blikjes Chillcat. De omzet wordt dan 1 miljoen euro. De nadruk ligt op het uitbouwen van het merk in de Benelux, maar andere kansen gaan we niet uit de weg.’

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie