Nederlandse startup Planspot maakt zich op voor Silicon Valley
Nederlandse startup naar Silicon Valley

Nederlandse startup Planspot maakt zich op voor Silicon Valley

Redactie Baaz

'Wij zijn geselecteerd om naar Amerika te gaan om ons te presenteren aan internationale bedrijven en investeerders', vertelt Reinoud Tjallema, Market Manager voor Planspot.

Bereik en netwerken. Daar draait het bij Planspot om. In Nederland werkt de jonge onderneming samen met ruim 400 mediapartners, waaronder websites, bladen en kranten. Organisatoren hebben via Planspot de mogelijkheid evenementen rechtstreeks in de digitale kalenders te plaatsen. Zodoende kunnen ze hun event onder de aandacht brengen van (gekozen) doelgroepen, en hebben de organisatoren daardoor een groter bereik. 'Workshops, muziekoptredens, dance-events, persbijeenkomsten of werklunches, je kunt ze allemaal inplannen en onder de aandacht brengen van mensen of partijen die jij wil.'

Dat kan aan de hand van een sociale campagne (denk aan Twitter, Facebook of Hyves), maar je kan ook mediatools inzetten om je event onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep', aldus Tjallema over het concept van Planspot. 'Zo kun je je event op de juiste kalenders zetten van onze mediapartners.' Het is een concept waar inmiddels meer dan 400 mediapartners zich bij hebben aangesloten. 'Maar honderden staan zo goed als klaar. Het aantal requested invites van organisatoren loopt tegen de duizend aan', zegt Tjallema die zich binnenkort kan gaan opmaken voor een trip naar Amerika om daar Planspot te presenteren aan internationale bedrijven en investeerders.        

Boost 

Maar niet zomaar een plek in Amerika. Planspot gaat naar Silicon Valley, het technisch hart van het wereldwijde technologiesector. 'We zijn zeer vereerd met de uitnodiging van het Nederlandse consulaat in San Francisco om ons in het Mekka van de tech-wereld te presenteren. Dit kan de lancering van in september een enorme boost geven', zegt Tjallema die door het platform Holland in the Valley was voorgedragen aan het consulaat.

Momenteel geniet Planspot.com nog nationale interesse, maar Planspot biedt de mogelijkheid om met jouw event ook buitenlandse relevante doelgroepen te bereiken. En daar zit een enorme potentie in. 'Het klopt inderdaad dat het bereik gigantisch kan gaan worden. Voor Nederland is deze al vrij groot en staat er enorm veel in de pipeline. Veel mensen willen namelijk eerst nog even het werkende systeem zien, wat wij logisch vinden. Internationaal gezien hebben wij al contact met een paar grote partijen en een netwerk opzetten dat  veel groter is dan die van Nederland kan dan ook best snel opgezet worden', legt Tjallema uit.

'In theorie kan een Nederlandse organizer ook buitenlands bereik genereren, maar alleen is dan de vraag of dat ook de bedoeling is voor jouw event. Stel dat je een workshop inplant, en er komen duizend mensen op af terwijl dat niet de bedoeling was. Het afstemmen en targetten van je doelgroep is de essentie. Organizer blij (bereikt zijn doelgroep en zal gaan verkopen), mediapartner blij (extra relevante events in hun eigen calendariums, voor hun lezers, en soms een mooie verdienste erbij ook) en een blije consument (zij krijgen immers tijdens het surfen op hun favoriete media de events te zien die zij juist interessant vinden)', sluit Tjallema af.

Half september gaat Planspot.com dus officieel van start.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie