Kerstpakket blijft populair

Redactie Baaz
Zelfs in zware economische tijden blijven de kerstpakketten gewild. Bedrijven besteden dit jaar zelfs meer aan luxe verpakkingen, zoals versierde manden. Dat blijkt uit het Kerstpakkettenonderzoek van DHL en BusinessCompleet.nl.

Uit het onderzoek, dat werd gehouden onder bijna 900 respondenten werkzaam in de zakelijke dienstverlening, bleek dat de meeste bedrijven dit jaar bijna niet bezuinigen op kerstpakketten. Hoewel er bedrijven zijn die het kerstpakket dit jaar hebben opgegeven, wil het merendeel van de werkgevers de traditie in stand houden.

Een meerderheid van de ondernemers geeft dit jaar bijna hetzelfde bedrag aan kerstpakketten uit als vorig jaar. Tien procent van de ondernemers besteedt minder dan vorig jaar. Het geld gaat dan voornamelijk naar het traditionele kerstpakket, bijna 36 procent, en flessen wijn of champagne, ruim 21 procent. Van de kerstpakketten valt 75 procent in de groep tot veertig euro.

Daarnaast zouden bestellingen van luxere manden van zes tot zeven euro per stuk met dertig procent gestegen zijn in vergelijking met vorig jaar. Dat zegt René van der Vliet van groothandel Jongeneel Verpakkingen uit Gouda tegen BusinessCompleet.nl.

Ook ziet van der Vliet een toename van nostalgische verpakkingen met een Hollands tintje. 'Onze Holland-doos met koeien en een afbeelding van een Hollands landschap zit nu zo'n beetje op zijn hoogtepunt, denk ik. Wat dit jaar nieuw is, is dat er veel vraag is naar luxe versieringen als rood-wit-blauw of rood-wit geblokt lint. Het mag weer wat kosten, na een paar wat sobere jaren', aldus van Vliet.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie