Besteed er geen aandacht meer aan

Deze tekenen wijzen erop dat een klant niet bij je past

Berry Zwets
Een ondernemer besteed veel aandacht en tijd aan de relatie met zijn klanten. Als blijkt dat deze investering voor niets is geweest, geeft dat een vervelend gevoel. Je wilt daarom het liefst vooraf weten of de klant het waard is.

Door goed te kijken naar aanwijzingen kun je bepalen of de relatie bruikbaar is. Zakelijk platform Inc. publiceerde de volgende tekenen die wijzen op een mismatch van bedrijf en ondernemer.

Acht aanwijzingen

  1. Ze eisen jouw tijd op zonder rekening te houden met je agenda.
  2. Alles lijkt dringend en belangrijk, maar in werkelijkheid gebeurt er eigenlijk helemaal niets.
  3. De belangrijke klant is laat op een evenement en eist niet afgesproken aandacht.
  4. Er lijkt weinig tot geen overeenstemming tussen het getekende contract en het geleverde werk.
  5. De juridische afdeling bezoekt een evenement en beschuldigt je van een gebrek aan ethiek.
  6. Een aantal medewerkers van de klant blijft zitten na een meeting en geeft aan dat het bedrijf niet oprecht geïnteresseerd is in zaken.
  7. Na een ontmoeting de klant heeft de klant een goed gevoel, maar neemt daarna contact op om veel twijfels te laten blijken.
  8. Alle aanwezige partijen bij de bespreking materiaal en informatie achterhouden die belangrijk zijn.
afbeelding van Berry Zwets
Door: Berry Zwets

Berry Zwets | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Berry