Boekentip: True Storytelling
Geloofwaardige reclame? Dat doe je zo...

Boekentip: True Storytelling

Redactie Baaz

We hebben weer interessant leesvoer: True Storytelling gericht op de slimme marketeers en ondernemers.

Geloofwaardige reclame

Reclame heeft een geloofwaardigheidsprobleem. Merken hebben ons de afgelopen decennia bedolven onder een eindeloze stortvloed van beloften die zij vaak niet of slechts gedeeltelijk waarmaakten. Effect: een consument die reclame liever mijdt en de inhoud ervan niet vertrouwt. 

Helemaal hot

In een zoektocht naar bereik en geloofwaardigheid zijn authenticiteit, storytelling en contentmarketing momenteel helemaal hot. True Storytelling combineert deze hedendaagse marketing-ingrediënten tot een praktische methode die ondernemers, marketeers en reclamemakers helpt bij het vertellen van geloofwaardige merkverhalen. Geloofwaardigheid is immers hét belangrijkste criterium voor succesvolle contentmarketing.
 
De True Storytelling-methode start met weten waar het merk écht voor staat. Met het praktische True Story Canvas uit het boek doe je dit op slechts één A4. Deze merkpositionering op basis van authenticiteit vormt het uitgangspunt voor ontwikkelen van True Story-content. 

Over de schrijvers

Paul Hillesum (creative director en strateeg) en Amber Franssen (creative director en filmregiseur) zijn oprichters van creatief contentbureau Truman. Ze werkten daarvoor bij gerenommeerde reclamebureaus zoals N=5, KesselsKramer en Publicis. Meer informatie of wil je het boek bestellen? Dat kan hier.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie