Baaz reikt Persprijs uit tijdens finale Studentenbedrijf 2012
Baaz reikt Persprijs uit tijdens de nationale finale van beste Studentenbedrijf 2012

Baaz reikt Persprijs uit tijdens finale Studentenbedrijf 2012

Redactie Baaz
Elk jaar organiseert Jong Ondernemen de strijd om de nationale titel 'Studentenbedrijf van het jaar'. Dit jaar reikt Baaz tijdens de finale op 8 juni de persprijs t.w.v. 5775 euro uit aan aan de startup die op de meest innovatieve wijze de pers wist te bereiken.

Op vrijdag 8 juni staat de Floriade in Venlo in het teken van jong ondernemerschap. Dan vindt namelijk de langverwachte finale plaats van de strijd om de titel 'Studentenbedrijf van het jaar'. De finalisten afkomstig uit verschillende provincies van Nederland  moeten de jury, waarin onder meer top-internetondernemers Danny Mekiç en Jitse Groen, overtuigen van hun ondernemerschap met hun ondernemingsplan, stand- en bedrijfspresentatie en een juryondervraging.

De hoofdprijs van de wedstrijd is een ticket naar de Europese finale. Het winnende MBO-team neemt het in Boekarest op tegen meer dan dertig andere teams uit Europa tijdens de European Company of the Year Competition. Het beste HBO-team gaat in Skopje (Macedonië) de strijd aan met veertien teams uit Europa bij de European Enterprise Challenge.

Dit jaar wordt voor het eerst de Baaz Persprijs uitgereikt aan de jonge startup die op de meest innovatieve wijze hun product op de markt brachten en de pers wisten te bereiken. Daarbij kijkt de jury eveneens naar het ondernemers- en marketingplan en de uitvoering daarvan. De eerste editie van deze prijs is het strijden waard: de winnaar wint een mediapakket t.w.v. 5775 euro.

Het pakket bestaat uit een uitgebreid interview in de komende editie van Baaz Magazine, de tableteditie én op de website. Uiteraard zal er via social media veel aandacht komen voor de winnaar of winnares. Daarbovenop wordt ook een online advertorial beschikbaar gesteld die twee maanden na het interview nog extra aandacht vestigen op het winnende product. Tot slot kan krijgt de prijswinnaar ook nog een online campagne op Baaz.nl bestaande uit bannering (full banner en large rectangle).

Op dit moment kunnen de finalisten hun ondernemers- en marketingplan insturen waaruit een onafhankelijke jury de winnaar kiest die op 8 juni tijdens de landelijke finale bekend zal worden gemaakt.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie