Adoptieplan Diergaarde Blijdorp een succes

Redactie Baaz
Het adoptieplan van Diergaarde Blijdorp blijkt direct een succes.

Voor een bedrag van 15.000, 7.200 of 2.400 euro, afhankelijk van de diersoort, kunnen bedrijven jaarlijks een dier of diergroep adopteren om zo de dierentuin te steunen. Het sponsorplan werd gisteravond gepresenteerd en inmiddels hebben al tachtig bedrijven belangstelling getoond, aldus Zoosite.nl.

Tijdens de bijeenkomst meldde Post & Co, bekend van de maritieme en logistieke verzekeringen zich als eerst voor de adoptie van de Europese Otters. Ook bedrijven als Leeuwen Buizen Groep en serviceverlener Jeeves gaven aan interesse te hebben. Het is nog onbekend om hoeveel bedrijven en welke bedragen het precies gaat.

Hoewel de dieren gewoon in de dierentuin blijven wonen mogen de bedrijven wel advertenties plaatsen waar het dier op te zien is, krijgen ze korting op een entreebewijs en mogen ze eventueel een naam voor een nieuw dier verzinnen. Zo kreeg het ijsbeertje dat eerder dit jaar geboren werd al de naam van het bekende snoepmerk Vicks. De namen van dieren die nu aangeboden worden zullen blijven bestaan.

De verschillende prijscategorieën worden met de namen Goudvink, Zilvermeeuw of Koperwiek aangeduid. De bekende gorilla Bokito valt geheel buiten de categorieën en zal volgens directeur Marc Damen van Blijdorp voor een bedrag met zes nullen geadopteerd kunnen worden.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie