Haal ze weg bij de grote

3 manieren om meer publiek naar webwinkels te trekken

Berry Zwets
Als klant zijn er tal van webwinkels waar er uit valt te kiezen. Voor kleine partijen is het daardoor moeilijk om klanten van Bol.com en Coolblue af te snoepen. Indien de juiste strategieën toegepast worden zijn er genoeg mogelijkheden.

Goede zoekmachineoptimalisatie is daarbij niet meer zo belangrijk als voorheen. Dit zijn volgens zakenblad Entrepreneur de drie manieren waarmee je wel publiek naar webwinkels trekt.

Influencer marketing

Er zijn veel YouTubers en Instagram-gebruikers met grote volgaantallen. Sommige van deze influencers worden als expert binnen hun gebied gezien. Door met hen samen te werken trek je het publiek dat zich al op internet bevindt naar je toe.

Ander domein

Het internet staat bomvol met allerlei websites. Veel van die URL’s eindigen op .com of .nl waardoor jouw eigen stijl ontbreekt. Denk eens aan een domeinnaam eindigend op .style. Bedrijven die je voorgingen zijn bijvoorbeeld TheWrap.life en Driftaway.coffee.

Waardevolle content

Content marketing is het hippe fenomeen van 2016 en 2017. Het betekent echter meer dan een aantal woorden op een blog plaatsen. Er dient waardevolle content die tot actie oproept online komen. Meer over goede content marketing lees je in dit artikel.

afbeelding van Berry Zwets
Door: Berry Zwets

Berry Zwets | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Berry