Adobe presenteert nieuwe generatieve AI-innovaties voor efficiëntere marketingworkflows
Adobe presenteert nieuwe generatieve AI-innovaties voor efficiëntere marketingworkflows

Adobe presenteert nieuwe generatieve AI-innovaties voor efficiëntere marketingworkflows

Redactie Baaz

Op Adobe Summit – ’s werelds grootste Digital Experience conferentie – presenteert Adobe (Nasdaq:ADBE) generatieve AI-innovaties in Adobe Experience Cloud. Deze GenAI-oplossingen vernieuwen de manier waarop bedrijven klantervaringen leveren.

Al meer dan een decennium levert Adobe honderden intelligente mogelijkheden via Adobe Sensei. De bedrijfsapps helpen klanten op nieuwe manieren te laten (samen) werken. De integratie van generatieve AI-mogelijkheden in Adobe's clouds is de volgende evolutie van Adobe's AI-gedreven innovatie en biedt bedrijven ongekende snelheid en productiviteit. In Adobe Experience Cloud kunnen klanten naadloos schakelen tussen Sensei GenAI-diensten en bestaande functies, binnen hun workflows.

Adobe Firefly
Adobe brengt Firefly, een nieuwe familie van creatieve GenAI-modellen rechtstreeks in Adobe Experience Cloud. Adobe's eerste model, getraind op Adobe Stock beelden, zal zich richten op afbeeldingen en teksteffecten en is ontworpen om content te genereren die veilig is voor commercieel gebruik. Met Firefly kunnen marketeers van alle vaardigheids- en ervaringsniveaus snel en eenvoudig onbeperkte variaties van content produceren en on-brand wijzigingen aanbrengen. In de toekomst zullen marketeers Firefly ook kunnen trainen op het eigen materiaal van het merk en zo content genereren in de stijl en designtaal van het merk.

In Adobe Experience Manager (AEM) Assets – een digital asset management systeem dat bedrijven gebruiken om hun bibliotheek van afbeeldingen, video's en andere content te beheren – kunnen merken Firefly gebruiken om de ontwikkeling van content te versnellen en efficiëntievoordelen te behalen. Adobe Express met Adobe Firefly wordt direct geïntegreerd in AEM Assets en stelt teams in staat om direct beeldcomponenten zoals kleuren, objecten en landschappen te wijzigen, terwijl automatisch variaties worden gegenereerd voor kanalen zoals web, mobiel en e-mail. Firefly zal de content supply chains van merken helpen versnellen en personalisatie op grote schaal mogelijk maken.

Amit Ahuja, senior vice president, Digital Experience Business, Adobe: "Adobe heeft een lange geschiedenis van het inzetten van AI als hulpmiddel voor marketeers. We hebben een visie voor generatieve AI die de volledige levenscyclus van customer experience management omvat, met de enterprise-grade beveiliging en data governance die onze klanten verwachten. Bedrijfsgroei wordt gedreven door klantervaringen, en generatieve AI is een transformerende, fundamentele technologie die invloed zal hebben op elk aspect van hoe merken in contact komen met hun klanten."

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie