5 voordelen van linkbuilding uitbesteden voor ondernemers

Redactie Baaz
Als ondernemer is het belangrijk om op de hoogte te zijn van alle werkzaamheden die plaatsvinden rondom je organisatie. Als echte ondernemer doe je dit uiteraard graag, maar tijd of kennis kan hierbij een probleem zijn en dat lost een professional voor je op.

Zo zijn er nog veel meer voordelen van het uitbesteden van linkbuilding en SEO in zijn algemeen. Welke voordelen dat zijn vertellen we je in dit artikel, want als ondernemer neem je niet zomaar iemand aan. Wij laten je de waarde inzien van een SEO-expert. 

#1: Tijd

Hierboven werd het al even genoemd maar een groot probleem voor ondernemers is gebrek aan tijd om alles zelf te doen. Het is belangrijk dat de kwaliteit van je product of dienst niet lijdt onder bijzaken die tijdrovend zijn. Het is namelijk mogelijk om zelf aan de slag te gaan met het optimaliseren van je website, maar het duurt voor iemand zonder kennis erg veel tijd om dit te realiseren. Je wint uiteindelijk dus enorm veel tijd door je SEO uit te besteden en zoals elke ondernemer weet: tijd is geld. In de tijd die je normaal besteedde aan het optimaliseren van je website, kun je nu weer gewoon zakendoen.

#2: Kennis

Door een SEO-expert in de arm te nemen, zorg je ervoor dat je een hoop kennis in huis neemt. Iemand die ervaren is met linkbuilding en andere SEO-werkzaamheden kan zijn kennis overdragen en verwerken in jouw website en linkbuilding. SEO lijkt soms makkelijk maar het is erg lastig om in te schatten op welke manier je hoger komt in de organische zoekresultaten van Google. Dit is niet iets wat je zomaar voor elkaar krijgt. Een SEO-specialist heeft hier veel onderzoek naar gedaan en blijft dit ook doen.

#3: Connecties

De connecties van een SEO-specialist zijn een erg groot voordeel als het aankomt op het uitbesteden van linkbuilding. Een SEO-specialist is veel bezig met linkbuilding en heeft daardoor een grote database opgebouwd met allerlei connecties om linkjes bij te plaatsen. Op die manier is er altijd een website die geschikt is om content op te plaatsen met een link naar jouw website. Daarnaast komt jouw onderneming ook in de database waardoor je in contact gebracht kan worden met interessante partijen.

#4: Creativiteit

Doordat een SEO-consultant veel ervaring heeft, weet hij in de meest creatieve hoeken nog een stuk content te vinden voor op jouw website. Dat zorgt ervoor dat jouw content uniek blijft en dat genereert kliks en wordt gewaardeerd door Google. Vaak gebeurt het namelijk dat ondernemers die in dezelfde branche zitten, teksten schrijven die erg met elkaar overeenkomen. Google ziet dit als duplicate content en daar kan je zelfs een boete voor krijgen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarnaast weet een SEO-consultant goed hoe hij mensen moet prikkelen met zijn teksten en kan hij in de huid kruipen van de organisatie. Op die manier levert hij creatieve content die bij het imago van je onderneming past.

#5: Conversies

Misschien wel het belangrijkste voordeel van uitbesteden van linkbuilding en SEO voor een ondernemer: conversies. Door je website te laten optimaliseren, zorg je ervoor dat deze hoger komt in Google en dat betekent meer kliks. Meer bezoekers op de website, betekent echter nog niet dat er daadwerkelijk meer conversies plaatsvinden (al helpt het wel). Een goede SEO-specialist kan eveneens de website voor je optimaliseren waardoor er op de goede plaatsen call-to-actions worden verwerkt. Dat zorgt zeker voor meer conversies en is dus goed voor je onderneming.

Eenmalig vs. periodiek

Nu de voordelen van SEO uitbesteden en linkbuilding uitbesteden duidelijk zijn, is het de vraag of het nodig is om eenmalig je website te optimaliseren of periodieke optimalisatie te kiezen. De voordelen van eenmalig zijn:

  • Gericht resultaat
  • Veel controle op de optimalisatie
  • Goedkoper
  • Zelf kopiëren in het vervolg

Dat zijn een aantal voordelen waar je rekening mee kunt houden en die je zeker in overweging moet nemen als je de opties voor SEO bekijkt. Het is alleen wel zo dat je van SEO vaak niet binnen een korte periode de vruchten plukt. Denk dus niet dat de werkzaamheden voor niets zijn geweest als het resultaat even op zich laat wachten.

Daarnaast kun je het werk van een SEO-expert wel kopiëren, maar Google verandert telkens en eigenlijk werkt SEO op zijn best als er een stroom van goede content blijft komen. Daarnaast is eenmalig SEO uitbesteden minder duur op korte termijn, maar op lange termijn levert het veel meer op om een goede SEO-expert in te zetten voor maandelijkse werkzaamheden.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie