In 6 Europese landen

Online bloemenservice bloomon actief in Frankrijk

Bart Remmers
Nadat klanten in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken en België al konden genieten van de bloemen, biedt startup en online bloemenservice bloomon haar service nu ook aan in Frankrijk.

De expansie is een logische stap voor bloomon, die ernaar streeft om verse kwaliteitsbloemen rechtstreeks bij consumenten in heel Europa te bezorgen. 

Na een succesvolle pilotfase in een aantal Franse steden is bloomon nu ook officieel toegetreden tot de Franse markt. De Franse consument is al gewend aan Nederlandse bloemen; meer dan 50 procent van de bloemen die in Frankrijk worden verkocht (totale omvang Franse bloemenmarkt: 2,8 miljard), komt uit Nederland.

De Franse bloemenliefhebber

Nieuw voor de Fransen is het online bestellen van bloemen; op dit moment gaat maar 2 procent van de aankoop via deze weg. Met het oog op kwaliteit en stijl worden bloemen in Frankrijk voornamelijk bij de traditionele bloemist gekocht, die nog altijd 92 procent van zijn aanbod via de groothandel of andere intermediairs inkoopt. 

bloomon heeft al deze schakels uit de keten gehaald en levert bloemen direct via de kweker. Hierdoor staan de bloemen 5 tot 8 dagen langer in de vaas. 

Exponentiële groei zet door

bloomon haalde eind 2016 een recordbedrag van ruim 21 miljoen euro op in haar series B ronde. Mede dankzij het Franse Partech, een van de Venture Capital fondsen die in bloomon investeert, is bloomon met de huidige lancering in Frankrijk nu actief op 6 Europese markten. De doelstelling van een verdubbeling van het aantal klanten per jaar wordt nog altijd ruimschoots behaald. 
 

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart