Fout accountant hard bestraft door mkb'er

Redactie Baaz
Mkb'ers zijn over het algemeen genomen dik tevreden over de accountant die zij in dienst hebben. Deze krijgt gemiddeld een 7.5. Echter als de accountant een fout maakt, gaan de meeste mkb'ers snel op zoek naar een ander.

Dat blijkt uit een onderzoek van Alfa Accountants en Adviseurs in samenwerking met BusinessCompleet.nl. Het onderzoek, dat onder zo'n 900 mkb'ers werd gehouden, laat zien dat mkb'ers relatief tevreden zijn over hun accountant. Zij gaven hun eigen boekhouder gemiddeld een 7.5.

Een kwart was nog optimistischer en beoordeelde hem/haar met een 9 of een 10. Daarnaast vindt 74 procent van de respondenten zijn accountant een betrouwbare partner.

Toch is er een groep niet tevreden. Van de ondervraagde ondernemers zegt elf procent ontevreden over zijn adviseur te zijn. Daarnaast geeft achttien procent aan dat de accountant de kennis van (betaling)regels en wetgeving moet verbeteren. En bijna een kwart ziet graag verbetering in de helderheid van facturatie.

Voor mkb'ers is de klik met de accountant en het vertrouwen in hen erg belangrijk. Ondanks de band die zij met hun boekhouder hebben worden fouten niet getolereerd. Een fout is dan ook de voornaamste reden dat mkb'ers overstappen naar iemand anders.

Andere omstandigheden die voor een ondernemer een reden zijn om over te stappen zijn stijgende prijzen, het vertrek van een contactpersoon, onverwachte en onduidelijke facturen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie